واکنش یک مدیر مالی شهرداری به مطالبه معاون وزیر درباره سهم آموزش و پرورش از عوارض شهری:
مدیر درآمدهای شهرداری مشهد در پاسخ به مطالبه معاون وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت نشدن سهم آموزش و پرورش از عوارض شهری گفت: در گذشته این ۵درصد به‌‌صورت فیشی جداگانه به مراجعان داده می‌شد که الان نمی‌شود و این در‌حالیست که آموزش‌وپرورش در این ارتباط باید در سال‌های قبل نیرو در شهرداری مستقر می‌کرد!
کد خبر: ۱۶۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 24 January 2016
به گزارش تابناک رضوی، " مرضیه گرد" روز گذشته در گردهمایی سالانه شوراهای آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: نقش شهرداری ها در بحث تامین بخشی از منابع مالی آموزش و پرورش در اجرای ماده 13قانون شوراها مشخص است که براساس آن، باید 5درصد سهم آموزش و پرورش از عوارض را دریافت و به حساب این مجموعه واریز کنند.
وی گفت: آموزش و پرورش استان باید از محل دریافت همین عوارض به نوسازی و تجهیز مدارس اقدام کند اما متاسفانه این سهم آموزش و پرورش توسط شهرداری مشهد پرداخت نمی شود.
وی با اشاره به سخنان شهردار مشهد در این جلسه اضافه کرد: از این نظرات مثبت درباره آموزش و پرورش خوشحال شدم و امیدوارم در زمینه دریافت سهم آموزش و پرورش از مردم و پرداخت آن به آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با همین دیدگاه اقدام کنند.
وی افزود: تلاشهایی که به تنهایی توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد مفید فایده نیست.
همچنین علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که از تمام دستگاه ها می‌خواهم که به آموزش و پرورش در طرح حامی کمک کنند و آن را جدی بگیرند اظهار کرد: شهرداری ها باید سهم آموزش و پرورش را ازعوارض پرداخت و شوراها ی آموزش و پرورش نیز از اجرای ماده 53برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استفاده کنند.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش از خانواده ایثارگران است، گفت: ارتقای سطح معیشت فرهنگیان در دستور کار وزیر قرار دارد و سرمایه‌گذاری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تکلیف الهی برای مسؤولان و بخش‌های دیگر دولت است.

آموزش و پرورش باید در شهرداری نیرو مستقر می‌کرد!

واکنش شهرداری مشهد به موضوع پرداخت عوارض به آموزش و پرورش

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد در واکنش به این مطالبات در مطلبی در روزنامه شهرداری گفت: براساس تبصره۴٠ مصوبه۶٠١۴ شورای اسلامی شهر مشهد در ٢٢اسفندماه سال٩١ که به تایید فرمانداری مشهد رسید و براین‌مبنا اجرای این مصوبه ازسوی شهرداری مشهد لازم‌الاجراست.
محمدرضا بختیاری ادامه داد: بر‌این‌اساس دیگر فیش جدیدی برای آموزش‌وپرورش به شهروندان مشهدی داده نشده تا به حساب آموزش‌و‌پرورش واریز کنند.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد تصریح کرد: مدیرکل آموزش‌وپروش در جلسه‌ای بیان کرد که طبق بند٣ ماده١٣ قانون شوراها، شهرداری باید ۵درصد عوارضی را که از شهروندان اخذ می‌کند، برای توسعه و ارتقای کیفیت آموزش به آموزش‌وپرورش اختصاص دهد.
وی افزود: بدین‌معنا که اگر شهرداری صدهزار تومان بابت پروانه ساختمانی دریافت کند، باید پنج‌هزار تومان مازاد بر آن صدهزار تومان توسط مردم برای آموزش‌‌وپرورش پرداخت شود.
بختیاری یادآور شد: در گذشته این ۵درصد به‌‌صورت فیشی جداگانه به مراجعان داده می‌شد و این رقم به‌صورت مستقیم از طریق بانک به ‌حساب آموزش‌‌وپرورش واریز می‌شد، در‌حالی‌که آموزش‌وپرورش در این ارتباط باید در سال‌های قبل نیرو در شهرداری مستقر می‌کرد، با‌این‌حال همکاران ما این کار را برای این اداره کل انجام می‌دادند.
مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مشهد عنوان کرد: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همچنین به ماده ‌واحده‌ای که در تاریخ ٢٢فروردین٨۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب‌ شده، اشاره کرد که به استناد این ماده قانونی این مراکز از پرداخت هرگونه عوارض و هزینه صدور پروانه معاف شدند.
بختیاری ادامه داد: در این مورد نیز باید اشاره کرد ‌که براساس تبصره٣ ماده۵٠ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده هرگونه بخشودگی و تخفیفات درمورد عوارض شهرداری لغو شده است.
بختیاری اضافه کرد: در تبصره ذیل ماده١٨١ قانون برنامه پنجم توسعه کشور نیز اشاره ‌شده در‌صورتی‌که برای دستگاهی بخشودگی پیش‌بینی شده، دولت آن را در قانون بودجه سالانه کشور در نظر می‌گیرد تا نسبت به پرداخت آن اقدام کند که در‌این‌باره نیز باید گفت برای بودجه کل کشور سال‌های ٨٩ و ٩٠ تخفیفاتی که برای معافیت آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شد، اما هیچ اعتباری ازسوی دولت اختصاص نیافت.
این گزارش حاکیست " سید صولت مرتضوی " شهردار مشهد نیز در گردهمایی سالانه اعضاهای شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های شهرداری و شورای شهر در بحث آموزش و پرورش گفت:  در این راه شهرداری مشهد اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی انجام داده است که می توان به  اهدای کیف سلامت در ابتدای  هر سال تحصیلی به تعدادقابل توجهی از دانش آموزان ، توجه به امر ورزش با برگزاری جشنواره های ورزشی و اهدای وسایل بدن سازی به مدارس دخترانه ، مسابقات نقاشی، قرار دادن فرهنگسراها در اختیار آموزش و پرورش ، تجهیز نمازخانه ها و آسفالت مدارس  و احداث 2دبیرستان معارف در حاشیه شهر اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار