کد خبر: ۱۶۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 20 January 2016


رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: در شرایطی که رایزن‌های بازرگانی کشورهای مختلف در ایران از وضعیت بازرگانی، تجاری و نیازهای کشور ما کاملاً آگاهی دارند، رایزن‌های بازرگانی ایران فعال نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، رحیم بنامولایی اظهار کرد: سفارت‌های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف باید از رایزن‌های بازرگانی مجرب و کاردان بهره‌مند باشند تا بتوانند نیازهای تجاری آن کشورها را دقیقاً مورد بررسی قرار داده و از این طریق بازار صادرات ایران را فعال کنند.

وی اضافه کرد: در جمهوری اسلامی انواع کالاها و محصولات متنوع تولید می‌شود که می‌تواند به راحتی در بازارهای جهانی عرضه شود، اما در این زمینه فعالیت و عملکرد سفارتخانه‌های ایران در حد انتظار و رضایت‌بخش نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز ادامه داد: بازار صادراتی ایران در صورتی مسیر رونق را طی خواهد کرد که شرکت‌های تجاری بین‌المللی با نظارت و حمایت دولت برای حضور فعال در صحنه صادرات تاسیس شود.

بنامولایی خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در صورت تاسیس می‌توانند با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب علاوه بر توسعه صادرات محصولات ایرانی، تضمین کننده بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار