شهردار اصفهان:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: دولت امسال تنها 2 میلیارد تومان از سهم خود در زمینه حمل و نقل عمومی پرداخت کرده است و حضور کمرنگی در پروژه‌های زیرساختی اصفهان دارد.
کد خبر: ۱۶۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 20 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس از اصفهان مهدی جمالی‌نژاد در آئین بهره‌برداری از 170 دستگاه اتوبوس شهری شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان اظهار داشت: متأسفانه شهرهای ما در عصر حاضر دچار بیماری سهمگینی به نام سندروم کلان‌شهری شده‌اند و آلودگی خاک، آب، مهاجرت بی‌رویه و حاشیه‌نشینی از پیامدهای این بیماری است و این مسئله‌ای است که نیاز به درمان دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه تاکنون زیربنایی نبوده است خاطر نشان کرد: حتی زحمات برنامه‌ریزان مدیریت شهری هم مشکلات را در موقعیت‌هایی کوتاه‌مدت علاج کرده است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه سیاست‌های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری زمینه محیط زیست بسیار راهگشاست تصریح کرد: برنامه راهبردی اصفهان 1400 نیز تماماً بر همین اساس تنظیم شده است.

شهردار اصفهان افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی، تقویت مراکز محلات و ... را از راهبردهای کاهش آلاینده‌های محیطی برشمرد و خاطر نشان کرد: تشکیل کمپین فرهنگی، ایجاد ایستگاه‌های جدید دوچرخه، سرعت بخشیدن به پروژه‌های ریلی، جایگزینی اتوبوس‌های جدید، مدیریت پسماند و ... از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به طرح توسعه حجمی فضای سبز موجود در شهر اصفهان گفت: امسال در فضاهای سبز موجود در شهر اصفهان درختکاری خواهیم کرد و توسعه حجمی این فضاها را شاهد خواهیم بود.

جمالی‌نژاد با اشاره به طرح جامع حمل نقل همگانی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق این طرح 15 خط BTR، چهار خط تراموا و سه خط مترو برای شهر اصفهان پیش‌بینی شده است.

شهردار اصفهان با گلایه از عدم توجه دولت در تخصیص منابع و امکانات در زمینه حمل و نقل عمومی به اصفهان اظهار داشت: 6 سال است حتی یک دستگاه اتوبوس از طرف دولت به اصفهان تخصیص نیافته است؛ و امسال تنها 2 میلیارد تومان از سهم خود در زمینه حمل و نقل عمومی پرداخت کرده است و حضور کمرنگی در پروژه‌های زیرساختی اصفهان دارد.

وی با اشاره به پرداخت سهم شهرداری در پروژه مترو اصفهان اذعان داشت: تمام سهم شهرداری در پروژه مترو اصفهان در حال حاضر در زیر زمین هزینه شده و از دیده‌ها پنهان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار