رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از حضور 84درصدی استانداران در شوراها و کسب رتبه سوم این حوزه توسط استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 19 January 2016
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی از حضور 84درصدی استانداران در شوراها و کسب رتبه سوم این حوزه توسط استان ایلام خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛مهندس "گرد "رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش در مراسمی که به مناسبت شوراهای آموزش و پرورش درحال برگزاری است، گفت: یکی از مهمترین بخش های سند تحول بنیادین که توسعه مشارکت های مردمی و تسهیل حضور مردم در امر نظارت بر شوراها بر عهده آموزش و پرورش است تا بهترین شرایط را برای تحقق حق مردم ایجاد کنند.

وی بیان کرد:شوراها 9 هزار و 489 عضو دارند و می توان گفت 94 درصد فرمانداران و 84 درصد استانداران در کنار مدیران کل در شوراها حضور دارند که این حضور باشکوه نشان دهنده مشارکت جدی در امر شورا است.

گرد ادامه داد: از اهداف اصلی شوراها می توان به تحقق مشارکت و توسعه مردمی و بهره گیری از کلیه امکانات است که برای اینکه بدانیم چقدر در تحقق این امور به نتیجه رسیدیم به ارزشیابی هایی از جمله اینکه چقدر توانسته ایم در اجرای بندهای شوراها موفق باشیم، پرداختیم. امیدوارم دغدغه آموزش و پرورش که دغدغه مقام معظم رهبری است، دغدغه کلیه مسئولین هم باشد.

چاووشی رییس شورای آموزش و پرورش شهر تهران نیز اظهار داشت:.نکته بسیار مهم نجات مدیریت و آینده کشور است که در گرو تلاش های موثری است که نظام تعلیم و تربیت انجام می دهد و در کنار وزیر آموزش،و پرورش،معاونین هم تلاش بسیار دارند.

چاووشی اظهار داشت:شرایط ما در آموزش و پرورش با شرایط مطلوب فاصله دارد و ما ازاین وضعیت رضایت کامل نداریم. در کشور علیرغم یک نظام تعلیم و تربیت فعال و کاملا دولتی در زمینه بحث های کاربردی با مشکلاتی روبه رو هستیم ازجمله اینکه رشته های مورد نیاز در بحث کاربردی به حد لزوم کاربردی نیست و حتی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس هم متاسفانه برخی دانشجویان در سطح قابل قبولی از مهارت و دانش قرار ندارند و این امر تدبیری نوین می طلبد.

مروارید رییس شورای آموزش وپرورش استان ایلام در ادامه عنوان کرد: استان ایلام با پیشینه 7هزار ساله خود همواره مهد تمدن بوده و در عرصه تعلیم و تربیت حرفهای مختلف و بسیاری دارد.در سال 93 شوراهای آموزش و پرورش سطح استان 902 مصوبه داشتند که 92 درصد آنها اجرا شد و در 6 ماه سال 94،از 478 مصوبه 443 مصوبه به مرحله اجرا رسید و استان ایلام توانست رتبه سوم در شوراهای کشور را کسب کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در شوراها و موفقیت در آن نشان دهنده همکاری مردم و دولت در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش است و به توسعه آموزش پرورش منجر می شود البته این موضوع یک بسیج همگانی از دستگاههای مختلف را می خواهد. تقاضا داریم برای دبیرخانه های این شوراها بودجه درنظر گرفته شود و زمینه مناسب برای تقویت شوراهای دانش آموزی که تمرینی برای حضور آنان در مجالس بعدی جامعه است فراهم شود به شرطی که هییت نظارتی منصف آنها را انتخاب کند./م


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار