شهردار یاسوج با ابراز نگرانی از وضعیت موجود پارکینگ‌ها از تلاش گسترده شهرداری برای ایجاد پارکینگ‌های شهری در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 18 January 2016
محمدعلی جاوید در بازدید از برخی معابر درون شهری یاسوج با بیان این که پارکینگ به عنوان یکی از فضاهای پر کاربرد و مورد نیاز شهروندان است، بیان کرد: ایجاد پارکینگ‌ها در طرح تفصیلی و طرح جامع شهری به سه طریق امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: تملک برخی فضاهای عمومی و حاشیه‌ای در کنار خیابان و پیش‌بینی آن‌ها در طرح تفصیلی مشاور به عنوان فضای پارکینگ یکی از این روش‌ها است.

این مسئول در ادامه گفت: در این راستا شهرداری ملزم است نسبت به تملک این فضاها به منظور ایجاد فضای اختصاصی پارکینگ برای شهروندان اقدام کند.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دومین نوع پارکینگ‌های شهری را پارکینگ‌های منازل و مجتمع‌های شهری عنوان کرد و گفت: این پارکینگ‌ها که به صورت اختصاصی در منازل مسکونی یا مجتمع‌های تجاری، تفریحی و درمانی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در سطح شهر یاسوج این فضاها در سال‌های گذشته بنا به دلایلی به فضاهایی به غیر از پارکینگ تبدیل شده‌اند.

جاوید، ایجاد پارکینگ‌های اختصاصی و درآمدزا از سوی بخش خصوصی را به عنوان سومین نوع پارکینگ‌های شهری عنوان کرد و افزود: در همه مراکز شهرها و شهرهای بزرگ بخش خصوصی برای ایجاد این پارکینگ‌ها وارد عمل شده و از فضاهایی که برای این منظور در نظر گرفته شده به عنوان یک مرکز درآمدزایی و به عنوان یک صنف روی با هماهنگی شهرداری برنامه‌ریزی کرده‌اند.

جاوید با بیان اینکه در هر سه حالت پیش‌بینی ساخت این پارکینگ‌ها در شهر یاسوج انجام نشده اظهار داشت: به دلیل عدم پیش‌بینی و ایجاد پارکینگ در فضاهای طرح تفصیلی به عنوان فضای عمومی و در ساختمان‌ها و مراکز تفریحی و تجاری و همچنین عدم مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پارکینگ‌های شهری شاهد وضعیت بسیار نگران کننده برای شهروندان در بخش تامین پارکینگ در شهر یاسوج هستیم.

این مسئول امور خدمات‌رسانی در شهر یاسوج از فعالیت‌های مجموعه شهرداری یاسوج برای رفع مشکل پارکینگ‌ها در سال‌های اخیر خبر داد و بیان داشت: شهرداری یاسوج به منظور حل این معضل و ایجاد پارکینگ در هر سه بخش وارد فعالیت شده و در بخش مربوط به منازل مسکونی، مجتمع‌های، تجاری، تفریحی و واحدهای درمانی مالکان ملزم به ایجاد پارکینگ شده‌اند.

وی تصریح کرد: در غیر این صورت شهرداری طبق قانون کمیسیون ماده ۱۰۰ اقدام به تخریب هرگونه سازه‌ای در فضای اختصاص داده شده به پارکینگ این واحدها می‌کند.

شهردار یاسوج با اشاره به اقدامات شهرداری یاسوج در ایجاد پارکینگ‌های حاشیه‌ای و شهری گفت: در حاشیه خیابان جمهوری از تقاطع چمران تا پل ابوذر یک نوار عرضی برای پارکینگ عمومی ایجاد شده که بخشی از آن اجرا و بخش دیگری از آن در حال اجراست.

جاوید تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند بخشی از نیاز شهر یاسوج در خصوص کمبود پارکینگ را تامین کند و برای ایجاد دیگر پارکینگ‌ها در حال رایزنی و هماهنگی برای تملک فضاهای مناسب پارکینگ واحدهای دولتی در شهر یاسوج هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار