مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد متوسط جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب کشور را بالای 42 درصداعلام کرد و افزود: این در حالی است که این رقم در این استان 22 درصد است.
کد خبر: ۱۶۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 17 January 2016
علی لدنی نژاد روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون پنج طرح فاضلاب در شهرهای مختلف یاسوج، دوگنبدان،دهدشت، چرام و سی سخت با اعتباری بیش از 280 میلیارد ریال در دست اجراست.
وی تصریح کرد: افزون بر یکهزار و 300میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و افتتاح طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای یاسوج، دهدشت، چرام، دوگنبدان و سی سخت نیاز است.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را 20 تا 84 درصد ذکر کرد.
لدنی نژاد اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، جلوگیری از هدر روی آب و رفع مشکل کم آبی در شهر های استان را از مهمترین برنامه های در دست اجرا این شرکت اعلام کرد و گفت: 16 شهر در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که طرح تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهر آن در دست اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالعه مرحله دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر های باشت و لنده در دست اقدام است.
لدنی نژاد گفت: 28 هزار مشترک فاضلاب هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه30 درصد از شبکه های آب کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است گفت: فرسودگی لوله های فلزی موجب هدر روی آب در این استان می شود.
وی ادامه داد: شهرهای این استان در زمان پیک مصرف (تابستان) با مشکل آب مواجه است.
لدنی نژاد افزود: 750 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و نوسازی شبکه فرسوده آب آشامیدنی شهر های این استان نیاز است.
وی افزود: خشکسالی اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب افت سطح آب چاه های عمیق در مرکز این استان شده است.
لدنی نژاد ادامه داد: 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تصفیه خانه اضطتراری آب شهر یاسوج نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: فاز اول طرح فاضلاب دوگنبدان با اعتباری بیش از 280 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
لدنی نژاد با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان در سال 82 آغاز شد تصریح کرد: این طرح پس از هشت سال نیمه فعال بودن در سال 92 شتاب بخشی شد.
وی گفت: در این طرح 45 کیلومتر شبکه فاضلاب به قطر 200 تا 600 میلی متر و هفت و دو دهم کیلومتر خط انتقال با قطر 700 تا 800 میلی متری اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت فاز نخست پیش تصفیه خانه فاضلاب شهر دوگنبدان 25 هزار مترمکعب در شبانه روز است.
وی گفت: با بهره برداری از این طرح شش هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان از خدمات سیستم بهداشتی فاضلاب بهره مند خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار