حشمت الله عسگری؛
به دلیل موقعیت مرزی استان ایلام قرار است در آینده ای نزدیک سه نقطه مرزی دیگر در استان ایلام با عراق ایجاد شود که قطعا منجر به توسعه اقتصادی در استان و کشور می شود.
کد خبر: ۱۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 14 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام گفت: مقدمات استقرار بازارجه های مرزی جدید در استان ایلام انجام شده است.

حشمت الله عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیتهای استان ایلام وجود ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق است که همین عامل باعث شده امروز مرز مهران در استان یکی از مهمترین مرزهای زمینی کشور برای صادرات کالا و تردد زائران باشد.

وی بیان داشت: به دلیل موقعیت مرزی استان ایلام قرار است در آینده ای نزدیک سه نقطه مرزی دیگر در استان ایلام با عراق ایجاد شود که قطعا منجر به توسعه اقتصادی در استان و کشور می شود.

عسگری افزود: در استان ایلام چندین نقطه برای ایجاد بازارچه های جدید در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آنها که در مصوبات دولت نیز تصویب شد بازارچه «چم سری» در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام با اشاره به اینکه مقدمات استقرار مرزهای جدید در استان انجام گرفته است، گفت: با شروع به کار مرزهای جدید، فعالیت اقتصادی در استان رونق بیشتری می گیرد.

وی بیان داشت: رایزنی های بسیار خوبی با کشور عراق داشته ایم که بازارچه های دیگری علاوه بر مهران در استان ایلام ایجاد شود که برای منطقه و استان بسیار حائز اهمیت است و دولت عراق نیز با احداث این مرزهای جدید موافقت کرده است./پ
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار