معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش ایلام گفت:
امسال 652 میلیون تومان در حوزه سوادآموزی به آموزشیاران پرداخته‌شده و این امر باعث کارآفرینی شده است.
کد خبر: ۱۶۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 14 January 2016

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش ایلام گفت: امسال 652 میلیون تومان در حوزه سوادآموزی به آموزشیاران پرداخته‌شده و این امر باعث کارآفرینی شده است.

به گزارش تابناک ایلام، «عباس شفیعی» در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سیروان اظهار کرد: امام(ره) در 8 دی‌ماه 58 با تشکیل نهضت سوادآموزی یک مبارزه بزرگ علیه بی‌سوادی را آغاز کردند  و در آن سال 25 درصد جمعیت ایران باسواد بودند والان 95 درصد جمعیت باسواد هستند. 

وی افزود: حضرت امام (ره)  با این اقدام خود نشان دادند که اگر بخواهیم در مقابل قدرت شرق و غرب ایستادگی کنیم بایستی علم و دانش افراد جامعه را درزمینهٔ های مختلف افزایش دهیم و امروز به خاطر توسعه دانش ایران درزمینهٔ های مختلف ابرقدرت‌های جهان عقب رانده شدند.

شفیعی بابیان اینکه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه از مطالبات رهبری و دولت است، افزود: ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در سطح جامعه نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و مردم است.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش ایلام  بر اساس سرشماری سال 1390 در گروه سنی بین 10 تا 49 سال ایلام 28 هزار و 582 نفر بی‌سواد دارد و خوشبختانه درصد افراد باسواد شده از طریق آموزش‌های نهضت سوادآموزی از میانگین کشور بیشتر است اما می‌طلبد که همه‌ دلسوزان با شروع کردن از خانواده و محله‌ی خود درراه باسواد کردن جامعه گام بردارند.

وی ادامه داد: در دوره‌ی سوادآموزی، کسانی که سن آن‌ها بین 10 تا 49 سال و دارای سواد کلاس اول و دوم ابتدایی بوده و ترک تحصیل‌کرده‌اند تحت عنوان دوره‌های سوادآموزی آموزش می‌بینند و مدت آموزش در این دوره 400 ساعت است و بین سه تا چهار ماه طول می‌کشد و پس از پایان دوره آموزش و شرکت در امتحانات و دریافت قبولی مدرک معادل کلاس سوم ابتدایی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: به آموزشیاران این دوره سوادآموزی که این افراد را آموزش دهند به ازای هر نفر 670 هزار تومان پرداخت می‌شود.

شفیعی با اشاره به اینکه در دوره تحکیم، کسانی که در این دوره سواد آموزش شرکت می‌کنند برای تثبیت سواد آن‌ها حدود 200 ساعت آموزش که 130 ساعت آن‌ها غیرحضوری و 70 ساعت حضوری آموزش داده می‌شود در نظر گرفته‌شده است، افزود: به کسانی این دوره‌ی آموزشی را به بی‌سوادان تعلیم دهند به ازای هر نفر 120 هزار تومان پرداخت می‌شود.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش ایلام ادامه داد: در دوره‌ی انتقال، کم‌سوادانی که دارای مدرک تحصیلی معادل کلاس سوم ابتدایی و یا دارای کلاس چهارم ابتدایی هستند و ترک تحصیل‌کرده‌اند می‌توانند در دوره‌ی انتقال ثبت‌نام کنند و پس از گذراندن 800 ساعت آموزش که 600 ساعت آن حضوری است مدرک معادل تحصیل ششم ابتدایی دریافت کنند.

وی بابیان اینکه افرادی که مسئولیت آموزش این افراد را بر عهده‌دارند به ازای هر نفر 750 هزار تومان پس از قبولی دریافت می‌کنند، افزود: همه‌ی اطلاعات افراد که در آموزش‌وپرورش مدرک تحصیلی گرفته‌اند در سامانه‌ی سوادآموزی مشخص و ثبت‌شده و این سامانه به 35 سامانه دیگر در کشور وصل بوده و  درصد خطا در این سامانه اطلاعاتی صفر است.

شفیعی  گفت: تا به امروز شهرستان سیروان نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشترین جذب نسبت به میزان ابلاغ داشته است و عملکرد شهرستان سیروان در بحث سوادآموزی 147 درصد است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار