شهردار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا رینگ پیاده‌روی دریاچه شورابیل را تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم تا زمینه ورزش و تفریحات سالم برای هموطنانمان فراهم آید.
کد خبر: ۱۶۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱ 10 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرایی طرح‌های منطقه نمونه گردشگری شورابیل اظهار کرد: حرکت خوبی که در مجموعه شورابیل آغاز شده همه نشان‌دهنده جهت‌گیری شهرداری برای فراهم کردن زمینه‌های ورزش و تفریحات سالم در فضاهای شهری به ویژه شورابیل است که سالانه با حجم زیادی از ورود گردشگران به این منطقه روبه‌رو هستیم.

وی گفت: در حال حاضر پیمانکاران طرح تکمیل رینگ پیاده‌روی دور دریاچه شورابیل را با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در حال انجام دارند و تا دهه فجر امسال قرار شده تا بخش عمده‌ای از این طرح تکمیل شده و آماده بهره‌برداری باشد.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه طرح‌هایی همچون تالار فرهنگی، تله‌کابین، کشتی‌ تفریحی، شهربازی مدرن، پارک آبی و احداث مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در رینگ شورابیل مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است، ادامه داد: همه این طرح‌ها را در طرح جامع شورابیل در فضای 220 هکتار پیش‌بینی کردیم که نسبت به اجرای آن اقدام عملی و جدی آغاز خواهد شد.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در طرح جامع شورابیل فضاهای مختلفی برای بهره‌برداری مطلوب از این مجموعه تدارک دیده شده است اما ما نمی‌خواهیم که توسعه ساخت و سازهای حریم این دریاچه سیما و منظر آن را مخدوش کند، افزود: شهرداری اردبیل با مشارکت بخش خصوصی احداث هتل را با صدور مجوزها و عوارض رایگان در دستور کار قرار داده است تا احداث این هتل پنج ستاره برای اولین‌بار در استان اردبیل امکان‌پذیر و میسر شود.

این مسئول بیان کرد: دو شرکت برای احداث هتل اعلام آمادگی کرده‌اند که قرار است با توافق انجام شده با یکی از این دو شرکت بخش غیردولتی بتوانیم سرمایه‌گذاری خوبی را در این منطقه به عنوان نگین اردبیل به انجام برسانیم.

شهردار اردبیل یادآور شد: اگر مجموعه‌هایی همچون تیراژه و سایر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در کنار این مجموعه تفریحی و توریستی به سرانجام برسد قطعا بستر لازم و فرصت تحول اساسی را در این نقطه از شهر فراهم خواهد آورد.

لطف‌اللهیان حاکم شدن نگاه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و سرمایه‌های موجود در این بخش را یک نیاز واقعی و درست توصیف کرد و افزود: ما به راحتی می‌توانیم از همه این توانمندی‌ها در مسیر توسعه روزافزون اردبیل استفاده کرده و بهره کامل را از تغییرات و تحولاتی که انجام می‌شود، ببریم.

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار