۷۰ درصد اساتید و پژوهشگران برتر کشوربا بنیادملی علم همکاری دارند.
کد خبر: ۱۵۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 06 January 2016

۷۰ درصد اساتید و پژوهشگران برتر کشوربا بنیادملی علم همکاری دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به اینکه رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی هر کشور مستلزم توسعه دانش و فناوری در جامعه علمی است گفت: یکی از اقدامات موثر در صندوق برای هدایت صحیح دانش آموختگان حمات از دوره های پسا دکتری است.

نصرت الله ضرغام افزود: همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری را در راستای سیاست ها و اولویت های تحقیقاتی دانشگاه ها و صندوق حمایت از پژوهشگران است.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشوربه خدمات بنیاد در حمایت از پژوهشگران و فنّاوران کشور در حوزۀ علوم انسانی و به ویژه هنر و همچنین کارگروه‌های فعال در این زمینه اشاره کرد و گفت: به طور ویژه در هنر نیاز به پژوهش بیشتری وجود دارد. آمادگی داریم که حمایت کنیم و اگر مشکل مالی در خصوص انجام پژوهش وجود دارد، کمک کنیم.

ضرغام ادامه داد: هدف این صندوق حمایت از فعالیت‌های پژوهشی کشور است که در قالب کمک های بلاعوض به انجام می رسد.

وی ، به ماموریت‌ها و اهداف شکل گیری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اشاره کرد و افزود: حمایت از طرح‌های پژوهشی (به ویژه طرح‌های ملی)، پسا دکترا، کرسی پژوهشی، ثبت بین المللی اختراعات، ثبت ایده با ایجاد مرکز نوآوری از جمله برنامه‌ها و اهداف این صندوق است که در به کارگیری نخبگان، کارآفرینی و تولید محصولات جدید و تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و ایده‌های خلاقانه، نقش موثری ایفا می‌کند.

پس از سخنان دکتر ضرغام، چند تن از اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه هنر، سئوالاتی در ارتباط با چگونگی دریافت منابع مالی و روند اجرای مراحل مربوط به آن، پرسیدند که توسط رییس بنیاد علم ایران پاسخ داده شد.

در پایان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی ۱۰ نامه همکاری در قالب اجرای طرح های پسادکتری با دانشگاه های بوعلی علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی استان همدان منعقد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار