مدیرکل بهزیستی مازندران از کمک و حمایت مالی سازمان بهزیستی به نابینایان روستای چلندر از توابع شهرستان نوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 05 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،سعید آرام  گفت : با پیگیری های صورت گرفته سازمان بهزیستی به هر یک از این بیماران مبلغ 15میلیون ریال برای انجام آزمایش های ژنتیکی و دندانپزشکی کمک بلاعوض پرداخت می کند .

وی افزود : همچنین سازمان بهزیستی به هر یک از این نابینایان تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغالزایی پرداخت خواهد کرد .


آرام گفت : با توجه به این که این بیماری ژنتیکی است ، برای جلوگیری از شیوع و انتقال آن به نسل های دیگر ، پایگاه مشاوره ژنتیک در روستای چلندر فعال خواهد شد . 


سندرم جلیلی - اسمیت برای نخستین بار حدود ۲۷ سال پیش توسط دکتر اسماعیل جلیلی و دکتر اسمیت با بررسی بر روی ۲۹ خانواده عرب ساکن نوار غزه کشف شد.


افراد مبتلا به این سندروم علاوه بر این که دچار اختلال در بینایی می شوند ، رویه دندان هایشان هم با کاهش لایه ، زرد و قهوه ای رنگ شده و می پوسد .


مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : این بیماری در ایران تنها در همین 27 نفر از اهالی روستای چلندر مشاهده شده است و هیچ گزارش دیگری از ابتلا به آن در نقاط دیگر کشور وجود ندارد.


وی افزود : محققان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم اکنون در حال بررسی علت ابتلا به این بیماری و راه های درمان آن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار