کد خبر: ۱۵۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 January 2016


معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج از ارائه چند تذکر جدی به برخی از رسانه‌های استان البرز در فضای پیش از انتخابات خبر داد.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایران اسلامی در آستانه برگزاری 2 انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز بوده و برای مدت چهار سال نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری برای مدت هشت سال در اسفندماه سال جاری با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی گفت: چشمان جهانیان به ملت ایران است و توطئه‌های مختلفی برای عدم برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و حداکثری و با حضور پرشور مردم طراحی کرده‌اند که به فضل الهی و با درایت مقام عظمای ولایت، هوشیاری دولت تدبیر و امید و بصیرت ملت ایران خنثی شده است.

معاون استاندار البرز تصریح کرد: در این شرایط همه مسئول هستیم و باید از تمام توان خود برای برگزاری انتخاباتی پرشور و حداکثری استفاده کنیم و در این مسیر رسانه‌ها و اصحاب قلم نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای دارند.

ایرانی افزود: اگر رسانه‌های ما به ویژه در استان البرز و شهرستان کرج به درستی به وظائف قانونی و روشنگرانه خود عمل کنند، شاهد حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخاباتی حداکثری خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه عملکرد رسانه‌های استان البرز و شهرستان کرج در این حوزه را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: خوشبختانه اکثر رسانه‌ها و خبرنگاران ما آگاه و هوشیار هستند و از آنها انتظار داریم که همین روند را تا روز برگزاری انتخابات و اعلام نتایج ادامه دهند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرج افزود: قانون انتخابات نیز روشن و شفاف است و برای تخلفات انتخاباتی به ویژه در حوزه عملکرد رسانه‌ها نیز به طور صریح موارد قانونی ذکر شده است.

ایرانی با تاکید بر اینکه حفظ آرامش جامعه، جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و پرهیز از توهین و تخریب نامزدها از جمله وظائف مهم رسانه‌ها و خبرنگاران است، گفت: مدیران رسانه‌ها باید بدانند که عدم توجه به این موارد جرم تلقی می‌شود و به طور قطع نهادهای نظارتی، انتظامی و قضایی شهرستان کرج اجازه نمی‌دهند که فضای انتخاباتی آلوده شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی و فعال شدن شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرج تصریح کرد: متاسفانه در مواردی شاهد بودیم که برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار اخباری کذب به ویژه در حوزه تایید و یا رد صلاحیت نامزدها کرده و به نوعی به تخریب کاندیداهایی پرداختند.

معاون استاندار البرز با جرم دانستن این اقدامات گفت: تا این لحظه تلاش کردیم که با تعامل با رسانه‌ها، شرایط مناسب را ایجاد کنیم و در صورت تکرار به طور قطع شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این زمینه وارد عمل خواهد شد.

ایرانی در پایان اظهار داشت: در هفته‌های اخیر به برخی از مدیران رسانه‌های استان البرز و شهرستان کرج که اشتباهاتی مرتکب شده بودند، تذکر جدی دادیم و در صورت تکرار برخورد قانونی در مورد آنها انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار