کد خبر: ۱۵۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 03 January 2016


رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز با تاکید بر لزوم تاسیس مجمع خیرین نمازخانه‌ساز در استان البرز، گفت: در برخی از حوزه‌ها از خیرین برای رفع کمبودها استفاده می‌شود که باید از خیرین برای احداث نمازخانه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر موسوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس استانی نماز در استان البرز اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیست و چهارمین اجلاس کشوری نماز امسال در قزوین برگزار می‌شود برای بهره‌وری بیشتر استان‌ها از این امر، مقرر شد از سال جاری این اجلاس به صورت استانی نیز در سطح کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این اجلاس موانع و مشکلات مربوط به نماز بررسی می‌شود، افزود: با توجه به اینکه وزارتخانه و دستگاه‌های برتر در سطح کشور در این اجلاس کشوری تقدیر می‌شوند، دستگاه‌های برتر در حوزه نماز در استان‌ها نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز تصریح کرد: 16 دی‌ماه در استان البرز از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر این اجلاس در مجتمع فرهنگی میلاد با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و استاندار برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به هدف اجلاس که رفع موانع و مشکلات مربوط به حوزه نماز در استان البرز است، از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، شهرداران، ائمه جمعه و مدیران شهرستان کرج برای حضور در این اجلاس دعوت به عمل آمده است.

موسوی با تاکید بر اینکه عدم وجود نمازخانه در برخی مدارس، ادارات، کارخانجات، بین راه‌ها و سطح شهر از موانع نماز محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تقدیر از برترین‌های نماز یکی از ابزارهای توسعه نماز است و در این راستا دانشگاه، مدرسه، مهدکودک، پاساژ، کاسب، ورزشگاه، امام جمعه، شهید، مدیر، خبرنگار، هیئت و شاعر و خوشنویس نمونه نمازی در این اجلاس مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی در مورد فراخوان مقاله در مورد نماز، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه زمان این فراخوان در زمان امتحانات مدارس بوده، اما استقبال خوبی از این امر صورت گرفته و تاکنون حدود 40 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز با تاکید بر لزوم تاسیس مجمع خیرین نمازخانه‌ساز در استان البرز، گفت: در برخی از حوزه‌ها از خیرین برای رفع کمبودها استفاده می‌شود که باید برای احداث نمازخانه نیز از این افراد استفاده شود تا کمبود نمازخانه در مکان‌های مختلف برطرف شود.

وی در مورد وجود 25 امام جماعت در 4 زندان‌ استان البرز، تصریح کرد: علاوه بر دوره آموزشی برای امام‌های جماعت زندان‌ها، برنامه‌های آموزشی در حوزه نماز برای زندانیان و خانواده آنان نیز انجام می‌شود.

موسوی اظهار داشت: در نظر داریم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان البرز، بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در این استان برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار