غلامرضا شهریاری شهردار منطقه یک امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با پروژه‌های انجام‌شده و در دست اقدام سال 93 و 100 پروژه آماده اجرای سال آینده، چهره این منطقه به‌طور اساسی تغییر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶ 18 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از فارس،

وی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه در دست اقدام منطقه یک پروژه کوهسار مهدی است که امیدواریم با همکاری صداوسیما مشکلات 7 هزار متر زمین موردنیاز مرتفع شده و این پروژه به‌سرعت زیر بار ترافیکی برود.

شهردار منطقه یک شیراز ادامه داد: اجرای بیش از 650 هزار مترمربع روکش آسفالت در سطح منطقه یک، اجرای عملیات لوله‌گذاری، دفع و جمع‌آوری آب‌های سطحی با اهداف دفع و هدایت آب‌های سطحی، اضافه شدن به معبر سواره‌رو، حفظ بهداشت محیط و زیبایی منظر شهری به متراژ 25 هزار متر و همچنین اجرای عملیات پیاده‌روسازی و همسان‌سازی معابر در راستای تسهیل تردد و عبور و مرور شهروندان به متراژ 29 هزار مترمربع ازجمله پروژه‌هایی بوده که ر سال رو به اتمام اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: نصب تک لبه، کانیو و زیرسازی و آسفالت محلات سطح منطقه، نصب المان‌های مختلف، زیباسازی منظر شهری، بهسازی مبلمان شهری و ساخت چندین زمین ورزشی در پارک بعثت و احداث زمین چمن مصنوعی بلوار چمران ازجمله فعالیت عمرانی این منطقه در همین سال 93 بوده است.

احداث آب‌نمای‌های زیبا و دیوارهای کاهگلی

این مدیر شهری با بیان این که نخستین آبنمای موزیکال شهر شیراز در پارک آزادی احداث خواهد شد، ادامه داد: احداث چندین آب‌نمای ضد زلزله دیواره‌ای، آسیابی و رودخانه‌ای (پل چوبی) به همراه نورپردازی در حاشیه بلوار چمران، بهسازی و احیای سه آب‌نمای قدیمی در دستور کار ما قرار دارد که این اقدامات چهره منطقه را تغییر خواهد داد.

شهریاری افزود: احداث سایت تجمع چمران به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع برای اعیاد و مناسبت‌های مذهبی از دیگر پروژه‌های اجراشده این منطقه بوده است.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: احداث بنای نمازخانه، احداث سرویس‌های بهداشتی، بازسازی چند مسجد در سطح منطقه، اجرای دیوار کاه‌گلی به‌منظور زیبایی منظر شهری در خیابان‌های ایمان شمالی، بعثت و بلوار چمران به همراه نورپردازی مناسب، نورپردازی حاشیه بلوار چمران، ایجاد رمپ با شیب‌های مناسب در بلوار چمران و سایر نقاط شهری در راستای تسهیل در عبور و مرور مردم، لوله‌گذاری و تعریض پیاده‌روهای بلوار چمران در زمره اقدامات این مجموعه در سال 93 قابل‌ذکر است.

وی بابیان این‌که سال آینده انقلاب پیاده‌راه‌سازی در سطح این منطقه محقق خواهد شد، گفت: پیاده‌روسازی و مرمت موزائیک‌های آسیب‌دیده در حاشیه بلوار چمران، احداث مجموعه‌های فرهنگی نظیر باغ هنر فرهنگ‌سرا، احداث شیب شکن در رودخانه خشک و دیوار گذاری اطراف مرکز بی‌سیم و ... بخشی از عملیاتی است که در طول سال جاری در سطح این منطقه از شهرداری انجام پذیرفته است.

شهریاری تصریح کرد: در بحث فضای سبز عملیاتی نظیر کاشت گیاهان پوششی و درختچه و همچنین کاشت چمن جدید و گل‌های زینتی و فصلی در بلوار ارم، بلوار ستارخان، خیابان انصار، چهارراه بعثت، بلوار شهید مطهری، ضلع غربی باغ عفیف‌آباد، میدان آزادی، بلوار زند، بلوار آزادی، بلوار جمهوری اسلامی، بلوار بعثت و پارک بعثت فعالیت چشمگیری انجام‌شده است.

به گفته وی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری قطره‌ای در سطح منطقه به‌منظور بهینه‌سازی مصرف آب به طول 42 هزار متر، احیای فضای سبز حاشیه بلوار چمران با کاشت گیاهان پوششی و کاشت درخت و درختچه‌های مختلف نظیر بلوط، سرو، داغداغان و ... به متراژ 8 هزار مترمربع به همراه اجرای آبیاری قطره‌ای به طول 6 هزار متر در همین سال در دستور کار قرارگرفته اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای فضای سبز پارک هنر به مساحت 10 هزار مترمربع، واکاری درختان سطح منطقه به تعداد 4 هزار اصله، هرس فنی و اصولی درختان و جوان‌سازی آن‌ها در سطح منطقه، جابجایی درختان چندین ساله، بهینه‌سازی آبخور درختان سطح منطقه به طول 25 هزار متر، بهینه‌سازی چمن بوستان‌های بعثت و خلد برین از دیگر اقدامات انجام‌شده واحد فضای سبز شهرداری منطقه یک در سال رو به اتمام بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار