فرماندار قرچک گفت: با رفع مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی قرچک، اراضی این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان و سرمایه گذران بخش خصوصی است.
کد خبر: ۱۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵ 18 March 2015
علی صادقی گفت: یکی از مهمترین طرح های در دست اجرای شهرستان قرچک ، استقرار شهرک صنعتی در این شهرستان است که پس از گذشته 10 سال از کلنگ زنی، همچنان بلاتکلیف بافی مانده بود.

وی گفت: احداث شهرک صنعتی قرچک به وسعت 800 هکتار در سال 1383 به تصویب هیأت دولت رسیده بود که از آن زمان تاکنون، تملک اراضی، تغییر کاربری، طراحی شهرسازی و عملیات اجرایی آن به طول انجامید و در نهایت در دولت تدبیر و امید به مرحله واگذاری زمین رسید.

صادقی بیان داشت: البته در جانمایی استقرار این شهرک صنعتی، کارشناسی مناسبی صورت نگرفته بود و بهترین اراضی کشاورزی که می توانست در تولید محصولات کشاورزی نقش به سزایی داشته باشد به زمین مورد نیاز احداث شهرک صنعتی اختصاص یافت که وزارت جهاد کشاورزی بارها با تغییر کاربری این اراضی مخالفت می کرد.

وی اظهار داشت: با انجام کارهای مطالعاتی احداث مسیرهای دسترسی، تأمین گاز ، تأمین 30 لیتر در ثانیه آب مورد نیاز و اجرای پست 63 هزار کیلووات برق، اراضی این شهرک صنعتی آماده واگذاری است که تا کنون 20 پرونده برای متقاضیان نیز تشکیل شده است.

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب در شهرستان قرچک گفت: میزان تولید فاضلاب در شهرستان قرچک 500 لیتر در ثانیه است که در صورت تکمیل پروژه و تأسیس تصفیه خانه ، نیاز 380 لیتر برثانیه شهرک صنعتی قرچک نیز تأمین می شود.

صادقی با اشاره به مشکلات احداث بیمارستان 64 تختخوابی قرچک گفت: متأسفانه بی تدبیری در جانمایی احداث بیمارستان دولتی قرچک باعث ایجاد مشکلاتی در روند اجرای این پروژه ملی شد به طوری که هم اکنون اجرای عملیات احداث با توقف کامل مواجه شده است.

نماینده دولت در شهرستان قرچک گفت: زمین در نظر گرفته شده برای این بیمارستان، از اراضی موقوفه ای بوده که برای احداث فضای سبز پیش بینی شده بود که با شکایت متولیان امر ، دادگاه به قلع و قمع آن حکم داد.

وی بیان داشت: هم اکنون شهرداری در حال رایزنی با مالکین است تا ضمن جلب رضایت آنان ، زمینه آغاز مجدد عملیات اجرایی این پروژه مهم را فراهم آورد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار