عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران از بیکاری ماهانه 300 کارگر از صنعت کاشی یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 27 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین فرشادپور پیش از ظهر امروز در سیزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار و جمعی از اصحاب صنعت استان یزد برگزار شد، با انتقاد از وضعیت صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد اظهار  داشت: ماهانه بین 200 تا 300 نفر از کارگران این صنعت اخراج و یا برای دریافت بیمه بیکاری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال‌زایی صنف‌ کاشی و سرامیک در استان یزد، عنوان کرد: این صنعت در استان یزد در شرایط فعلی با رکود شدید و دپوی بیش از حد محصولات تولیدی روبه‌رو شده و بازاری برای فروش محصولات کاشی و سرامیک نیست.

فرشادپور تصریح کرد: وضعیت بازار و تولید به قدری برای فعالان این عرصه آشفته است که به 40 درصد چک برگشتی در سطح بازار روبه‌رو هستیم و این وضعیت نگران‌کننده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها با صنعت و تولید در سطح کشور بیان کرد: بهره‌های بالای بانکی فشار را بر تولیدکنندگان دو چندان کرده به گونه‌ای که در این شرایط نمی‌توانند پاسخگوی بانک و بدهی‌های روزافزون خود باشند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که سود بالا برای تسهیلات مدنظر بانک‌ها باشد، امکان ادامه حیات صنایع نیست چرا که وضعیت تولید و شرایط بازار، پاسخگوی پرداخت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها نخواهد بود.

فرشادپور بیان داشت: اوضاع تولید و فروش در صنعت کاشی و سرامیک به حدی در شرایط بحرانی قرار گرفته که صاحبان تولید حتی توان پرداخت بهای حامل‌های انرژی را نیز ندارند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران یادآور شد: افزایش نرخ حامل‌های انرژی و مشکل برخورد مسئولان دستگاه‌هایی همچون شرکت گاز و برق و سازمان آب با تهدید به قطع برق، آب و گاز فاجعه به بار آورده است.

وی ادامه داد: بزرگترین معضل این صنعت، وجود و فعالیت کارخانه‌های دولتی در این زمینه هستند که اکنون حتی با 2 هزار میلیارد تومان بدهی ادامه فعالیت می‌دهند.

این فعال صنعتی با اشاره به کند شدن و توقف کامل روند صادرات به کشورهایی همچون پاکستان و عراق و افغانستان یادآور شد: اعمال برخی سیاست‌های مبادله‌ای و جنگ و درگیری در کشور‌های هدف صادرات صنعت کاشی و سرامیک، مشکلات این صنعت را دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه حتی نیمی از دپوی کاشی در واحدهای این استان به فروش برسد، واحدهای تولیدی قادر خواهند بود بدهی‌های بانکی خود را تسویه کنند.

فرشادپور تصریح کرد: عاجزانه تقاضای حمایت و همراهی را از این صنعت استان داریم که اگر تا پایان سال اینگونه تحت فشار باشیم، به طور قطع واحدها را تعطیل خواهیم کرد و صنعت استان با بحران جدی مواجه خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار