رئیس ستاد دهه غدیر کشور:
رئیس ستاد دهه غدیر کشور گفت: متأسفانه جامعه امروز از قرآن، سنت و شریعت نبوی فاصله گرفته است.
کد خبر: ۱۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 27 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام محمود نظری در دیدار جمعی از جوانان فعال و نخبه فرهنگی استان با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام و رئیس مذهب حضرت امام جعفر صادق (ع) و همچنین هفته وحدت به ملت مقتدر و دین‌مدار ایران به‌ویژه مردم ولایتمدار مازندران خاصه جوانان با شور و شعور و انگیزه آفرین، خاتم‌النبیین را پیام‌آور رحمت، مهر و دوستی برای همه جهانیان دانست و گفت: ایشان الگوی بی‌نظیر جهان خلقت، تضمین‌کننده اخلاق و مهرورزی در جهان هستند.

وی با تأکید بر این‌که بشریت در سایه‌سار اخلاق و رفتار نبوی به آرامش می‌رسد، افزود: پیامبر گرامی اسلامی مظهر مهربانی و رحمت خداوند متعال بر روی زمین است و این لطف و رحمت ایشان فراگیر و شامل همه موجودات می‌شود.

حجت‌الاسلام نظری سیره نبوی را چراغی روشن برای سعادت حقیقی بشریت دانست و گفت: متأسفانه بشر امروز به دلیل فاصله گرفتن از آرمان‌ها و ارزش‌های نبوی درگیر بحران‌های مختلف شده است.

وی بابیان این‌که وجود بابرکت پیامبر مهربانی و عطوفت دنیای جاهلیت و برده‌داری را از آن افکار پلید و دگم رهایی بخشید، افزود: دنیای بشریت پیشرفت‌های امروز خود را مرهون سیره رحمت بار نبوی است.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور از پیامبر گرامی اسلام به‌عنوان نگین پیامبران الهی برای هدایت بشریت دانست و خاطرنشان کرد: سیره پیامبر اسلام سرشار از محبت و دوستی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک اصل اساسی معرفی کرد که مشمول همه افراد جامعه می‌شود.

وی به سیره اخلاقی پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و بابیان این‌که امروز فرمایشات و سیره عملی پیامبر اعظم (ص) الگوی برای زندگی فردی و اجتماعی بشریت است، گفت: لحظه‌لحظهٔ حیات آن حضرت، سرشار از زیبایی‌ها و جذابیت‌های اخلاقی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور بابیان این‌که متأسفانه جامعه امروز از قرآن، سنت و شریعت نبوی فاصله گرفته است، تصریح کرد: این دوری و فاصله گرفتن موجب می‌شود آن جامعه از رحمت خدا دور شود چون پیامبر گرامی اسلام بزرگ‌ترین معلم اخلاق بودند، ایشان انسان کاملی است که صفات عالیه الهی رادار است و مسلمانان با تمسک جستن به سیره اخلاقی آن حضرت می‌توانند بهترین روش زندگی را در برخورد با دیگر افراد بجویند و به هدف رسول مکرم اسلام که زندگی اخلاق مدار است، برسند.

وی بابیان این‌که اخلاق و فضایل ممدوح می‌تواند معیار صحیح اخلاقی برای تعادل در مناسبات اجتماعی باشد، افزود: بهره‌گیری از سیره عملی پیامبر گرامی اسلام می‌تواند ضمن تبیین اصول اخلاقی، جامعه بشری را به‌سوی کمال و سعادت و تمدن گرایی دینی سوق دهد.

حجت‌الاسلام نظری با تأکید بر این‌که سیره عملی پیامبر رحمت را باید شناخت و به دیگران نیز معرفی کرد، گفت: متأسفانه جامعه امروز تنها شعار بهره‌گیری از سیره نبوی را سر می‌دهد و در مقام شناخت و هم عمل دارای نقصان‌های بسیاری است که باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر این‌که بسترهای اجتماعی لازم برای عملی کردن اخلاق نبوی باید در جامعه به‌خوبی فراهم شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که آحاد جامعه اسلامی بتوانند به‌راحتی خود را به ویژگی‌های پیامبر اعظم (ص) نزدیک کنند.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور بر ضرورت الگو گیری از سیره نبوی در شئون فردی و اجتماعی زندگی آحاد جامعه تأکید کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام به‌عنوان انسانی کامل و نورانی که می‌تواند در روشن شدن مسیر زندگی انسان نقش‌آفرینی کند می‌تواند الگوی عملی برای زندگی باشد.

حجت‌الاسلام‌ نظری با اشاره به این‌که اخلاق پیامبر گرامی اسلام به عینه در وجود اهل‌بیت معصومین (ع) متجلی است، بیان داشت: وقتی زندگی پیامبر گرامی اسلام را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ایشان در زمره افراد برخوردار از رحمت الهی است.

وی بابیان این‌که امت اسلامی باید با تمسک جستن به سیره نبوی بهترین روش را در برخورد با دیگران بجویند، ادامه داد: اگر جامعه امروز در این مسیر حرکت کند در جهت زندگی بااخلاق که هدف اصلی خاتم‌النبیین بوده دست خواهد یافت.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور بابیان این‌که برهان رسول اکرم (ص) معجزه‌ای بود جامعه جاهلیت زده آن دوران را بیدار و در مسیر صحیح رهنمون ساخت، گفت: نقش رهبری ایشان و حاکمیت بر قلب‌ها عاملی مؤثر بر این موفقیت بود.

وی بابیان این‌که پیامبر گرامی اسلام در جهت آشنایی انسان‌ها با اصول حیات‌بخش اسلام بسیار تلاش کرد تا مردم را به خیر و سعادت دعوت کند، افزود: دعوت پیامبر همواره آمیخته با استدلال و منطق و برهان که برگرفته از عقلانیت و فطرت انسانی بود و هیچ‌گاه برای عرضه داشتن عقاید خود به‌زور و ترور فکری و تحمیل عقاید متوسل نشد.

حجت‌الاسلام‌ نظری در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با گرامیداشت هفته وحدت، بر ضرورت وحدت عملی امت اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: هفته وحدت نشانه همگرایی، هم سویی، وفاق و انسجام مسلمانان است و امت اسلامی باید با وحدت عزت و اقتدار خود را به دنیا نشان دهند.

وی با اشاره به این‌که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با ارشادات داعیانه ولایت عظمای فقیه و اطاعت از ولی امر مسلمین به‌عنوان منادی وحدت در جهان نقش ارزنده‌ای در تقویت وحدت میان مسلمانان ایفا کرده است که تبلور آن حرکت عظیم بیداری اسلامی‌شده است، گفت: تفرقه و اختلاف خواسته اصلی دشمنان اسلام است به‌ویژه وهابیت و استکبار جهانی است که تلاش می‌کنند جایگاه اسلام ناب در جهان تضعیف کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار