نخستین کارگاه داستان‌نویسی با عنوان "الفباي داستان "به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 27 December 2015
نخستین کارگاه داستان‌نویسی با عنوان "الفباي داستان "به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در یاسوج برگزار شد.

نخستین کارگاه داستان‌نویسی کهگیلویه و بویراحمد به همت سازمان بسیج هنرمندان استان با حضور بیش از 70 هنرجوی علاقه‌مند به این رشته در یاسوج برگزار شد.

ربیع‌الله اصالت‌فر در حاشیه برگزاری این کارگاه، اظهار کرد: هنر و ادبیات همواره نزد ایرانیان از قداست و اهمیت خاص برخوردار بوده و جایگاه ویژه‌ای داشته است.

مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه داستان‌سرایی یکی از رشته‌های مورد علاقه کودکان و حتی بزرگسالان از قدیم تا زمان حال بوده است، افزود: قصه‌های مادربزرگ‌ها همیشه مورد علاقه همه بوده و محفل آنها در خانه‌ها به خصوص شب‌های زمستان گرم بوده است.

وی، قدمت داستان‌سرایی را به اندازه حیات آدمی عنوان کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم داشتن استعداد داستان‌سرایی، به دلیل ناآشنا بودن با نحوه نگارش نمی‌توانند هنر خود را بر کاغذ جاری کنند.

این مسئول، ضرورت برگزاری کارگاه داستان‌نویسی را آشنا کردن هنرمندان به خصوص بسیجیان با شیوه داستان‌نویسی، اصول، نحوه صحیح نگارش، زاویه دید و دیگر ارکان اساسی داستان عنوان کرد.

وی هدف از برگزاری این دوره را شناسایی، توانمند‌سازی و به کارگیری داستان سرایان استان بیان کرد و یادآور شد: کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان زیادی در همه رشته‌ها دارد که لازم است با برگزاری چنین کارگاهی آنها را شناسایی و استعدادهای آنها را در راه صحیح به کار گرفت.
نخستین کارگاه داستان‌نویسی در یاسوج برگزار شد
مسئول بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فاطمه معصومی، شاعر و داستان‌سرای برجسته استان مربی این کارگاه آموزشی است، گفت: دوره‌های پیشرفته و تکمیلی این دوره نیز با حضور اساتید برجسته برگزار خواهد شد.

اصالت‌فر در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی فتوشاپ و گرافیک، خوشنویسی و تدوین به همت سازمان بسیج هنرمندان در استان خبر و گفت: دوره تکمیلی گویندگی و مجری‌گری نیز پنج‌شنبه، سوم دی ماه در یاسوج برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار