مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر :
مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر با بیان اینکه هم اینک این بیماری به طور کامل در این شهرستان مهار شده ، تاکید کرد: رسانه ها برای آگاهی بخشی عموم جامعه بدرستی اطلاع رسانی کنند و در جهت کاهش هرگونه استرس و اضطراب بکوشند.
کد خبر: ۱۵۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،سید رحیم سید پور افزود : این ویروس موضوع تازه ای نیست که عموم مردم از آن نا آگاه باشند منتهی زمانی این بیماری منجر به مرگ برخی از افراد درجامعه می شود که فرد درگیر دیگر بیماری ها بموقع به مراکز درمانی مراجعه نمی کند.


وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا هرسال در فصل سرما در مناطقی از کشور شایع می شود ، اظهارداشت : آنفلوآنزا در حقیقت شایع ترین سرما خوردگی است که ویروس آن هرسال از فصل پاییز آغاز می شود و تا پایان فصل سرما نیز ادامه دارد.


وی ادامه داد : از اینکه در برخی از رسانه ها بویژه سایت های مجازی اعلام شد که این ویروس منجر به مرگ تعدادی از هموطنان در برخی از استان های کشور شده است به یقین ویروس آنفلوآنزا به تنهایی کشنده نیست بلکه افرادی که درگیر دیگر بیماری ها از جمله آسم و تنگی نفس باشند و درصورت رعایت نکردن موازین بهداشتی و عدم مراجع بموقع به مراکز درمانی فوت می کنند.


مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر ، تب و لرز، سردرد، کمردرد، ضعف، خستگی ، کوفتگی، سرفه های خشک ، گلودرد، خشونت صدا و آبریزش بینی را از جمله علائم شایع بیماری آنفلوآنزا معرفی کرد. 


سیدپور گفت : عفونت های باکتریایی از جمله برونشیت یا ذات الریه جزو بیماری های مزمن است و بیماری آنفلوآنزا از این که عده ای از افراد دچار این بیماری ها باشند در مرگ آنها عاملی تشدید کننده خواهد بود.


مدیرشبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت : هم اکنون کارشناسان این نهاد اقداماتی خوبی با هدف ارائه آموزش های لازم در مراکز تجمعی بویژه مدرسه ها ، اداره زندان ها و پادگان های آموزشی نظامی انجام داده اند .


سید پور افزود : شستن مرتب دست ها ، استفاده از ماسک ، نیاز به استراحت هنگام بروز سرماخوردگی ، ضدعفونی کردن میز و صندلی و معاینه دانش آموزان از جمله مواردی است که کارشناسان این نهاد در مدرسه ها به دانش آموزان اموزش دادند. 


بنابر اخرین آمارها, جان باختگان ناشی از آنفلونزای H1N1 در این استان شمالی از بدو شروع این بیماری ویروسی تاکنون 11 نفر اعلام شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار