مدیرکل فنی و حرفه ای استان فارس گفت: ثبت نام شانزدهمین مسابقات ملی مهارت امروز (سه شنبه) به صورت اینترنتی آغاز شد، مسابقاتی که برگزیدگان آن به مسابقات جهانی مهارت راه می یابند.
کد خبر: ۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ 17 March 2015
چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت قرار است در سال 2017 میلادی در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار شود.
مرتضی مبرایی سه شنبه افزود: علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت می توانند تا پانزدهم اردیبهشت 94 برای ثبت نام به پرتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نشانی http://advari.irantvto.ir مراجعه کنند.

وی گفت:متقاضیان اهل استان فارس که مایل به شرکت در این دوره از مسابقات هستند پس از ثبت نام اینترنتی باید مدارک مورد نیاز را برای تایید به یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شیراز و یا دیگر شهرستان های استان تحویل دهند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اظهار کرد: شرط سنی برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک و آکواترونیک متولدین 11 بهمن 1370 به بعد و برای سایر رشته ها متولدین 11 بهمن 1373 به بعد است.

مبرایی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است.

وی گفت:مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات 24 اردیبهشت 94، مرحله استانی هشتم و نهم مرداد و مرحله کشوری نیمه دوم مهر سال آینده برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اظهار کرد:جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

به گفته این مقام مسوول، شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته های ساخت و تولید، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، تراش سی.ان.سی، فرز سی.ان.سی، فناوری اطلاعات، جوشکاری، کاشی کاری، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی و آجرچینی برگزار می شود.

مبرایی اظهار کرد: رباتیک، کابینت سازی، اتصالات چوبی، جواهرسازی، خیاطی، قنادی، فناوری اتومبیل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز، سامانه های خنک کننده و تهویه، فناوری اطلاعات،فناوری طراحی گرافیک، گل آرایی، آکواترونیک و کار با صفحات فلزی از دیگر رشته های این دوره از مسابقات است.

وی گفت: برگزیدگان این دوره از مسابقات علاوه بر دریافت مدال و لوح تقدیر، به عنوان مربی آموزشی شناخته شده و برای بهره گیری از حمایت های بنیاد ملی نخبگان به این بنیاد معرفی و از حمایت های مادی و معنوی به عنوان نخبگان مهارتی کشور برخوردار می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس 15 بهمن امسال گفته بود:تیم رباتیک این اداره کل که پیش ازاین رتبه نخست کشور در چهارمین دوره مسابقات ملی مهارت را به دست آورده بود، با درخشش در اردوی آماده سازی کشوری، جواز حضور در مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل را کسب کرد.

بر اساس این گزارش، این مسابقات جهانی مرداد 94 به میزبانی شهر سائوپائولو برزیل برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد:در سال های گذشته نیز شرکت کنندگان استان فارس در مسابقات جهانی افتخارات ارزشمندی را کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای فارس گفت: احسان تمیس، حمیدرضا پرش و سعید تمیس و مریم ابراهیمی در دوره های گذشته موفق به کسب نشان های نقره، برنز و دیپلم افتخار در مسابقات جهانی فنلاند، آلمان و کانادا شدند.

مبرایی بیان کرد: تیم اعزامی استان فارس به پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در شهریور امسال موفق به کسب یک مدال طلا در رشته اتصالات چوبی توسط محمد قایدی، یک مدال نقره در رشته طراحی گرافیک معلولان توسط محمد جواد نعمت اللهی، یک مدال برنز در رشته جوشکاری توسط ایمان خوبیاری فرد و پنج دیپلم افتخار در رشته های آجرچینی، شیرینی پزی، تاسیسات الکتریکی، طراحی گرافیک و رباتیک شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار