رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس از آزادسازی سه‌ کیلومتر از اراضی ساحلی، حریم دریا و راه دسترسی به ساحل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 21 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مهرداد خزایی‌پول از آغاز قلع و قمع و آزادسازی اراضی ساحلی و حریم دریا و راه دسترسی به ساحل خبر داد و گفت: با دستور دادستان شهرستان چالوس در منطقه خط 9 این شهرستان به مساحت 864 متر مربع، با اجرای کامل آزادسازی بخش اعظم حریم دریا از رودخانه سردآبرود تا رودخانه چالوس به‌طول بیش از سه کیلومتر کاملا آزاد می‌شود.

وی یادآور شد: اراضی ساحلی در راستای ماده 11 قانون اراضی مستحدث ساحلی آزاد می‌شود و اراضی ملی در راستای تبصره ذیل ماده 55 که تا این لحظه بیش از 9 هکتار آزادسازی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس با اشاره به اینکه در ماه گذشته نیز در سه عملیات جداگانه در مجموع 9 هزار و 700 متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان خلع ید شد، اظهار کرد: حدود 5 هزار متر مربع از اراضی خلع ید شده، در سرچشمه روستای طویر، واقع در دهستان کوهستان از بخش مرزن‌آباد قرار داشت.

وی افزود: همچنین 3 هزار متر مربع از اراضی ملی در روستای سما واقع در دهستان پنجک رستاق بخش کجور نیز از دست متصرفان خارج و آزاد شد.

خزایی‌پول با بیان اینکه در عملیاتی دیگر، سه‌قطعه زمین ملی با مساحت هزار و 700 متر مربع در سیاه‌بیشه خلع ید شد، افزود: یک اتاقک غیرمجاز که در شهرک شهید توپا ابراهیمی واقع در منطقه مازوپشته ساخته شده بود تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی خلع یدها و تخریب اراضی ملی در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع انجام شد، خاطر‌نشان کرد: برابر این تبصره، یگان حفاظت منابع طبیعی می‌تواند به محض اطلاع از هرگونه تصرف و تجاوز اراضی ملی، عملیات خلع ید و ضبط عرصه را به‌نفع دولت انجام و متخلف را تحت تعقیب کیفری قرار دهد که اجرای این قانون موجب کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی می‌شود.

خزایی‌پول در پایان گفت: مردم می‌توانند هر نوع گزارش مربوط به تصرف اراضی ملی جنگلی و مرتعی را با تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی برسانند.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار