مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:
بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی و تلاش می شود در طول سال 400 تن انواع ماهی سرد و گرمابی در استان تولید شود و ارزش ریالی تولید سالانه ماهی در استان 40 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۴۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲ 22 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی و تلاش می شود در طول سال 400 تن انواع ماهی سرد و گرمابی در استان تولید شود و ارزش ریالی تولید سالانه ماهی در استان 40 میلیارد ریال است.
فتح الله سلیمانی روز دوشنبه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 130 طرح 2 منظوره کشاورزی در ایلام در حال اجرا است که این طرح ها شامل پرورش تلفیقی ماهی در مزارع کشاورزی یا استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی است.
وی هدف از اجرای طرح های تلفیقی پرورش ماهی را افزایش بهینه بهره وری از منابع آب کشاورزی، افزایش درآمد کشاورزان، ارتقای سرانه مصرف آبزیان در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی و دور افتاده ذکر کرد.
وی افزود: مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همه ساله در قالب برنامه های ترویجی اقدام به رهاسازی مقادیر زیادی بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب اراضی کشاورزی می کند و برخی از این طرح های تلفیقی نیز توسط خود کشاورزان و بهره برداران صورت می گیرد.
سلیمانی محدودیت در پرداخت اعتبارات عمرانی برای افزایش و توسعه طرح های عمرانی و نیز عدم تخصیص به موقع تسهیلات بانکی در استان را از مهمترین و عمده ترین مشکلات اجرای طرح ها و پروژه های پرورش آبزیان در استان خواند.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در استان 6.8 کیلوگرم است، در زمینه صادرات آبزیان عراق تاکید کرد: با توجه به پایین بودن سطح مصرف آبزیان در بین خانواده های ایلامی هدف و نگاه اصلی شیلات ایلام افزایش مصرف ماهی در داخل استان است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار