سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا ناجا گفت: کاربران تلفن های هوشمند مراقب باشند بسیاری از نرم افزارهای پروکسی و VPN می‌توانند به پورت‌ های باز گوشی آنها دسترسی یافته و اطلاعات ذخیره شده در گوشی های آنها را به سرقت ببرند.
کد خبر: ۱۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 22 December 2015
به گزارش تابناک یزد، به نقل از پلیس فتا، سرهنگ علیرضا آذردرخش افزود : همانگونه که در سیستم های رایانه ای این نرم افزارها تهدید زا بودند و امکان جاسوسی و سرقت از سیستم های PC را داشتند در گوشی های هوشمند نیز این قابلیت را دارند.

وی گفت: کاربران گوشی های هوشمند که به اینترنت متصل هستند، حتما از ذخیره فایل های محرمانه و شخصی بر روی گوشی های خود خودداری کنند.

این مقام مسئول افزود: برخی از کاربران گوشی های هوشمند نمی دانند که اغلب سرورهایی که اشتراک VPN را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و کنترل می‌کنند، بلکه به همین وسیله با پورت‌های باز گوشی کاربر به اطلاعات درون گوشی وی دسترسی پیدا کرده و امکان کپی‌برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی گوشی کاربر را دارند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا ناجا گفت: حتی برخی از VPN به اس ام اس های ارسالی و دریافتی کاربر دسترسی دارند و می توانند با نرم‌افزارهای پیشرفته بدون آگاهی کاربر، اطلاعات موجود در گوشی هوشمند یا شبکه داخلی کاربر را برای خود کپی کنند.

سرهنگ علیرضا آذردرخش در ادامه به کاربران توصیه کرد: حتما یک آنتی ویروس به روز و قوی برای گوشی خود انتخاب و فعال کنند، ضمن آنکه در نصب نرم افزارها نیز دقت کافی کرده و دسترسی ها را محدود کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم پلیس فتا گفت: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار