نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درگفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام
عمران علی محمدی در خصوص فرهنگ و فرایند انتخابات و انتخاب نمایندگان از سوی مردم استان ایلام و خصیصه یکبار مصرف بودن نماینده های مجلس استان ایلام، تاکید کرد: متاسفانه یک فرهنگ غلط و اشتباه در بین مردم استان ایلام از گذشته های دور تا کنون وجود دارد که تنها یکبار از سوی مردم به عنوان نماینده و کاندیدا انتخاب می شوند.
کد خبر: ۱۴۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 21 December 2015


 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعتدال تدبیر و امید یک دولت همراه با وحدت و وفاق ملی است که نگاهی عادلانه به همه احزاب، گروه ها و اقشار مختلف مردم دارد و سعی دولت این است که با ایجاد وحدت رویه بیشتر و ادامه روند وفاق ملی از همه مدیران با تفکرات گوناگون در همه سطوح استفاده کند.

عمران علیمحمدی درگفتگوی اختصاصی با سایت خبری تابناک ایلام اظهار داشت: مجلس آینده همچون مجلس های گذشته با نظر و رای مردم و با پیروی از آرمان های رهبری و انقلاب و برپایه دومکراسی خواهد بود و بی شک متشکل از نمایندگانی با رفتار صادقانه، مواضع مشخص، معین و محکم و همراه و همدل با دولت خواهد بود.

وی یادآور شد: هیچگاه تقابل با دولت و مسئولان موفقیتی به دنبال نداشته است و جمع نمایندگان استان ایلام خوشبختانه در این مدت کوتاه همراهی هایی مناسبی با دولت برای اجرای طرح های استان داشته اند، به طوری که درسال 1390 با فروش نفت به قیمت 140 دلار در بازارهای جهانی، میزان اعتبارات عمرانی استان ایلام 16 میلیارد بود که اما در سال 93 با فروش نفت به قیمت 43 دلار بودجه عمرانی استان به  295 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی با بیان اینکه تشکیل تیم همراه و همدل مسئولان ارشد و میانی در استان موجب توسعه رو به جلو در این خطه شده و ما در این مدت شاهد رونق استان در زمینه های مختلف بوده ایم، تاکید کرد: به طور قطع با تشکیل یک تیم منسجم می توانیم استان محروم ایلام را به سوی توسعه و ارتقا پیش ببریم.
  وی با اشاره به وجود ظرفیت های عمده و شایان ذکر نفت و گاز در استان،ادامه داد: بنده  در بحث نفت و گاز چندین نشست مختلف با وزیر نفت و معاونان این وزارتخانه داشته ام و در خلال این رایزنی ها و با دستور مهندس زنگنه وزیر نفت ضمن فعال سازی ساختمان نفت مرکزی در ایلام مقرر شد در یک سال آینده این دفتر به طور کلی از کرمانشاه به ایلام منتقل شود و ما همچنان برای محقق شدن این مهم در حال رایزنی با مسئولان ارشد وزارتخانه هستیم.

علیمحمدی با بیان اینکه  تلاش های اصلی ما شناساندن استان به مدیران ارشد کشور بود، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز بنده به عنوان نایب رئیس کمیسیون اجتماعی هدفم تلاش برای ارتقای زیرساخت های استان بود و ظرفیت و امکانات زیادی در استان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها و امکانات به بهترین وجه استفاده کنیم.

وی در ادامه به موضوع اربعین و بی توجهی به مرز مهران اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی چون مسئولان کشوری و برخی استان ها در صدد بودند که مهران را فاقد ظرفیت، امکانات و زیرساخت معرفی کنند در صورتی که انتخاب مهران توسط مردم نقاط مختلف کشور و حتی اتباع خارجی عکس این موضوع را نشان داد.
به گفته وی هرچه دیگران به ویژه مسئولان به هر نحو کارشکنی کنند و صدا وسیما نیز تبیلغات منفی و جهت دار داشته باشد باز انتخاب اصلی و نهایی به علت وجود دو  فاکتور نزدیکی و امنیت مرز مهران به عراق با مردم است و در اربعین امسال میزان برگشت مردم از مرز مهران 2 میلیون نفر بود.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای سال های آینده تقویت همه جانبه زیرساخت های مهران  و مرتفع ساختن نواقص و کاستی های مهران و ایجاد زیرساخت هایی چون هتل های مجهز، احداث جاده مواصلاتی از مسیر کرمانشاه به مهران، و... باید دراز هم اکنون جزء اولویت های مسئولان استان و کشور باشد .
وی خواستار تعیین و لحاظ کردن ردیف اربعین در بودجه 95  شد و افزود:  در صورت تحقق ردیف این بودجه اربعین برای استان هر سال به میزان این اعتبارات افزوده خواهد شد و در حال حاضر سه ردیف ملی توسعه راه های مواصلاتی کرمانشاه – حمیل، حمیل – چرداول - ایلام و ایلام به مهران داریم و از دولت و مجلس ردیف اربعین نیز تقاضا کرده ایم تا لاین بعدی حمیل به مهران نیز احداث شود و همچنین24 میلیارد تومان در سال 93 برای تکمیل این طرح پیگیری کردم همچنین با جدیت بزرگراه کرمانشاه – حمیل – ایلام هستیم.
وی با اشاره به گوشته ای از فعالیت های خود در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای نخستین بار غریب به 126 نفر ازنمایندگان مجلس شواری اسلامی و معاونان برخی از وزرا و مدیران ارشد کشوری به استان آمدند و نقاط مختلف و ظرفیت های استان را از نزدیک مورد بازرسی قرار دادند که در قالب این سفر اعتبارات خاصی در بخش صنعت، کشاورزی و دیگر زیربخش ها برای استان تخصیص یافت.

علیمحمدی اضافه کرد: بعد از این دیدار اعتبارات خوبی در حدود 700 میلیارد تومان برای بخش کشاورزی برای استان تخصیص یافت و هم اکنون برنامه ها وطرح های مختلفی دراستان در دست اجرا است و همچنین با تلاش و پیگیری های مداوم مردم 2 روستا در ایوان و سیروان با ایجاد امکانات و زیرساخت و اجرای طرح های مختلف کشاورزی و اقتصادی به روستاهای خود بازگشت داشته اند و همین امر بیانگیر این نکته است که  دولت نگاه خاصی به به روستا ها و نقاط محروم دارد.
وی با ورود به حوزه صنعت و بیان اینکه استان ایلام در حوزه صنعت مشکلات عدیده ای دارد، ادامه داد: اکنون 11 پروژه سنگین در استان وجود دارد که با کمک استاندار چندین سرمایه گذار برای تکمیل و توسعه این صنعت به استان وارد کرده اند و تکمیل پرورژه های پتروشیمی در نقاط مختلف استان،تکمیل سدها، توسعه صنعت، راه، راه آهن و راه هوایی نیز از جمله طرح های اولویت دار استان است که تا آخرین روز حضور در مجلس پیگیر تکمیل و تخصیص برای این طرح ها هستم.

وی ادامه داد: از دیگر برکات این سفر نفر رئیس و اعضای این کمیسیون تقبل کردند که هر کدام 10 رای برای موضوع منطقه آزاد جذب کنند و فراکسیون زاگرس که متشکل از نمایندگان کرد و لر از این طرح حمایت دارند و همچنین حضور اعضای فراکسیون اجتماعی در استان چند برکت را به همراه داشت که تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی و درمانگاه تامین اجتماعی مهران، تخصیص اعتبار ویژه برای مددجویان از جمله آثار حضور این فراکسیون در استان است.

علیمحمدی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده نمایندگان صنعتی، تجاری و سرمایه گذارانی از  کشورهای خارجی مختلف به استان ایلام سفر کرده اند و تا کنون غریب 60 تیم سرمایه گذار خارجی به استان آمده اند که 10 مورد از این سرمایه گذاران آمادگی خود را برای سرمایه گذاری دراستان ایلام اعلام کرده اند و در آینده نزدیک فعالیت خود را شروع می کنند که البته هرچند افت اخیر قیمت جهانی نفت اجرای طرح های استان را با وقفه همراه کرده است که بنده امیدوارم با اعتماد دوباره مردم و راه یابی مجدد به مجلس این طرح ها را ادامه بدهم.

این نماینده مجلس در خصوص فرهنگ و فرایند انتخابات و انتخاب نمایندگان از سوی مردم استان ایلام و خصیصه یکبار مصرف بودن نماینده های مجلس استان ایلام، تاکید کرد: متاسفانه یک فرهنگ غلط و اشتباه در بین مردم استان ایلام از گذشته های دور تا کنون وجود دارد که تنها یکبار از سوی مردم به عنوان نماینده و کاندیدا انتخاب می شوند.
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شواری اسلامی افزود: البته موضوع اثبات توانمندی و قدرت نمایندگان یا اتلاف وقت از سوی آنها در فرصت زمانی حضور انها در مجلس در اعتماد مردم به این نمایندگان برای انتخاب مجدد دخیل است که در طول 35 سال گذشته همه نمایندگان استان به جز یک الی دو نفر  تنها یکبار فرصت انتخاب دوباره برای راهیابی به مجلس را نداشته اند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی از نمایندگان برخی استان ها گاه برای چندمین بار و حتی نهمین یا هفتمین بار از سوی مرم حوزه انتخابی خود به مجلس راه یافته اند و ما نیز اگر مایل به رشد و توسعه استان خود هستیم باید رویه قبیله گرایی و نگاه غلط خود به انتخابات را تغییر دهیم و به طور جدی این فرهنگ غالب ونامناسب در استان سنتی ایلام باید تغییر کند، چرا که یک نماینده حداقل بیش از یکسال فرصت می خواهد با فضای مجلس و چند و چون آن آشنا شود.

علیمحمدی با بیان که بنده یک فرد اصول گرا و مطیع فرامین رهبری و آرمان های انقلاب و خدمتگذار مردم بوده و هستم، گفت: در طول سال های حضور نمایندگان استان ایلام در مجلس، هیچ یک از نمایندگان استان نتوانسته اند حتی منشی یکی کمیسیون های مجلس باشند اما بنده برای نخستین بار در تاریخ این استان به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس انتخاب شده ام و همچنین تا کنون سمت های دیگری نظیررئیس کمیته کمیسیون امنیت اجتماعی این کمیسیون و نیز به عنوان نایب رییس  کمیته ویژه پیگیری های اصل 90 انتخاب شده ام و برای نخستین تا کنون به عنوان اولین نماینده استان سه مسئولیت مهم در مجلس داشته ام.

وی اظهار کرد: هرچند بنده در انتخابات میان دوره ای به مجلس راه یافتم و تا کنون خدمات و تلاش های متعددی را بر حسب وظیفه برای استان انجام دهم اما تمایل دارم با انتخاب و اعتماد مجدد مردم این موفقیت ها را ادامه دهم و توانایی، جدیت در پیگیری، دلسوزی و ارتباط گیری موثر بنده با مسئولان ارشد کشور و استان باعث ایجاد این موفقیت ها شده است.

نماینده حوزه شمال استان در مجلس شورای اسلامی افزود: آگاهی و فهم مردم نسبت به عملکرد نمایندگان و مسئولان بیشتر از گذشته شده است که البته توسعه و فراگیری سیستم های ارتباطی نیز در افزایش داریت و آگاهی مردم نقشی موثر داشته است و در صورت اعتماد مردم به بنده در دور بعد انتخابات مسئولیت اصلی این کمیسیون را کسب کنم و پیگیر شناساندن بیش از پیش استان و ظرفیت های آن به کشور باشیم.
وی گفت: با توجه به اینکه دولت توان پاسخگویی به همه مطالبات و خواسته های مردم را ندارد، اقشار مختلف جامعه نیز نیازها و خواسته ها را از طریق نمایندگان خود در مجلس پیگیری می کنند و البته تلاش و پیگیری نماینده و اصل جوابگویی به خواسته ها و مطالبات مردم و مسئولان توسط نمایندگان در انتخاب مردم دخیل است و متاسفانه هرچند دیدگاه ما این است که فقط منافع خود را ببینیم اما بنده با توجه به سابقه 30 ساله کار نظارتی،امنتی و اجرایی همیشه رعایت فاکتورهای مهمی چون امنیت ملی،خواست و منافع مردم را مد نظر داشته ام.

وی در ادامه به برخی طرح ها و مصوبه های مجلس ودولت خبر داد و گفت:  تحقق سه درصد بودجه استان های دارای نفت و گاز به سه بخش ورزش، آموزش و بهداشت و تعریف طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله این طرح ها است که در قالب  طرح خدمات رسانی به ایثارگران خدمات متنوع و جدیدی به خانواده های شهدا و جانبازان بالای 20 درصد به آنها ارائه می شود که در صورت تامین بار مالی این طرح ها توسط دولت اجرایی می شود.

وی در خصوص خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر هم گفت: در اعتبارات سال 95 دولت برنامه های خاصی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته است و به احتمال زیاد یارانه این اقشار تا سقف مشخصی افزایش یابد تا شکاف طبقاتی کاهش یابد. / ز



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار