کد خبر: ۱۴۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 19 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: مهمترین خبرهایی که از بیست و دوم تا بیست و هفتم آذرماه جاری در گیلان روی داده، انتقال زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان از آستارا، آغاز اجرای طرح زمستانی مرکز فوریت های پزشکی استان، بازدید هیأت نظامی چین از مراکز نیروی دریایی گیلان و نیز آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به مجلس خبرگان در رشت بوده است.

* انتقال 12 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان از آستارا
12 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در جمهوری آذربایجان، با حضور جمعی از مقامات مرزبانی و قضایی دو کشور، تحویل مسئولان ایرانی شده و از گمرک مرزی آستارا به کشورمان منتقل شدند. انتقال این زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله مجرمین بین دو کشور انجام شد و در جریان آن، 11 زندانی مرد و یک زندانی زن ایرانی دربند جمهوری آذربایجان، تحویل مسئولان قضایی و سیاسی ایران شدند.

* صدور کارت شناسایی صنعتگران گیلانی به صورت الکترونیکی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از صدور کارت شناسایی صنعتگران استان به صورت الکترونیکی خبر داد. رضا علیزاده افزود: هنرمندان گیلان با نمایش مهارت ها و توانایی های ذاتی خود در امر فرهنگ و هنر سنتی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ گردشگری استان ایفا می نمایند و از این روی شناسایی صنعتگران حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی حایز اهمیت است.

* اجرایی شدن بیش از 30 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید رقابت پذیر گیلان
نماینده ویژه استاندار گیلان در اجرای قانون رفع موانع تولید استان، از اجرایی شدن بیش از 30 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید رقابت پذیر در استان خبر داد. محمدحسین اصغریان با اشاره به لزوم حضور تمامی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با امر تولید و خدمات و رئیسان بانک های استان در جلسات تخصصی این کارگروه افزود: حل مشکلات بخش تولید اعم از صنعت، معدن، کشاورزی و بخش خدمات مانند میراث فرهنگی و گردشگری و نیز حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه بانکی، از مهم تربن اهداف ما در اجرای این قانون در استان است.

* آغاز اجرای طرح زمستانی مرکز فوریت های پزشکی گیلان
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از آغاز اجرای طرح زمستانی این مرکز در 57 پایگاه شهری و جاده ای خبر داد. حمید محمدی کوجیدی افزود: این طرح در 23 پایگاه شهری و 34 پایگاه جاده ای آغاز شده است. وی اظهار داشت: در اجرای طرح زمستانی 115 گیلان، ناوگان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به تجهیزات فنی و زمستانی مجهز شد.

* بازدید هیأت نظامی چین از مراکز نیروی دریایی در گیلان
اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری خلق چین به سرپرستی وانگ دازهانگ مشاور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین، از مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت بازدید کردند. این هیات هشت نفره آموزشی در راستای تفاهم نامه ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، از مراکز آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش بازدید می کردند. این هیات نظامی چینی همچنین از مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم رشت، ناوشکن دماوند در بندرانزلی و مرکز آموزش تکاوری نداجا در منجیل بازدید کردند.

* پیروزی داماش گیلان مقابل نماینده مازندران در لیگ دسته اول فوتبال
در چارچوب رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، تیم فوتبال داماش گیلان برابر تیم خونه به خونه بابل به برتری رسید. در این دیدار تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد با نتیجه دو بر یک برابر تیم فوتبال خونه به خونه بابل را شکست دهد.

* آغاز مراحل راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه
استاندار گیلان از آغاز مراحل راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه با محوریت اتاق بازرگانی گیلان به منظور ورود به بازار جهانی خبر داد. محمدعلی نجفی با بیان اینکه ایجاد این سرای تجاری پس از دو دهه انتظار عملیاتی می شود، اظهار کرد: سرای تجاری ایرانیان سکوی پرش صادر کنندگان ایرانی و آماده سرمایه گذاری برای ورود به بازار گسترده روسیه، آسیای مرکزی و شرق اروپا خواهد بود.

* سند نهایی ماسوله برای ثبت در سازمان یونسکو آماده شده است
رئیس دبیرخانه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سند نهایی ماسوله برای ثبت در سازمان یونسکو آماده شده است و این روستای تاریخی می تواند نقش بالایی در جذب گردشگر ایفا کند. مرتضی طالع گفت: سال گذشته روستای گردشگری ماسوله چهار میلیون و 500 هزار نفر گردشگر جذب کرد و امروز روستایی است که مهاجرت معکوس دارد.

* برخی بنگاه های اقتصادی گیلان در سطح جهانی کار می کنند
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در گیلان بنگاه هایی است که در سطح جهانی کار می کنند، گفت: الگوی درستی در این استان شکل گرفته که زمینه را برای ورود آنها به بازارهای جهانی فراهم کرده است. حسن طائی افزود: بر اساس گزارش ها، برخی از بنگاه های اقتصادی گیلان در سطح جهانی فعال بوده و دارای برند و عرضه با قیمت های مناسب هستند.

* آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری رشت
در اولین روز از آغاز ثبت نام نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، دو نفر در رشت با حضور در فرمانداری این شهرستان ثبت نام کردند. استاندار گیلان در بازدید از ستاد انتخابات استان و مرکز حوزه انتخابیه استان گیلان در فرمانداری رشت گفت: آماده هستیم براساس قانون، انتخابات آرام، رقابتی و با حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار