کد خبر: ۱۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷ 16 March 2015
به گزارش تابناک فارس مجید ارشاد لنگرودی، دوشنبه در نشست خبری افزود: دانشجویان این دانشگاه در المپیادهای علمی مانند رشته حقوق رتبه نخست، مهندسی شیمی رتبه دوم و مهندسی مکانیک رتبه سوم کشور را کسب کردند.

رییس دانشگاه شیراز در این نشست از قرارداد پژوهشی این دانشگاه با وزارت نفت برای افزایش بهره وری سه میدان نفتی و مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز به عنوان مهمترین طرح های پژوهشی در دست اجرا در این دانشگاه یاد کرد و گفت: امید است طرح جامع حمل و نقل شیراز با همکاری سایر دستگاه ها تا پایان سال 94 تدوین شود و از ترافیک شهر بکاهد.

ارشاد ، همچنین از طرح پایش تصویری هماهنگ استان فارس به عنوان یکی دیگر از طرح های تحقیقاتی در دست اجرا در این دانشگاه نام برد و گفت:با اجرای این طرح، پایانه های حمل و نقل، فرودگاه و مترو در یک شبکه قابلیت رصد پیدا می کنند.

رییس دانشگاه شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری گفت:واگذاری باغ گیاه شناسی ارم به هیچ نهادی مدنظر نیست چرا که این باغ یک مرکز پژوهشی است که انواع گونه های مختلف گیاهی در آن تولید می شود و دارای شورای پژوهشی است و یکی از مکان های خوب گردشگری شهر شیراز محسوب می شود.

وی افزود:ساعات کار پارک ارم را در تعطیلات نوروز نسبت به دیگر روزهای سال افزایش می یابد.



** برخی از قول دولت مطالب نادرست مطرح می کنند

رییس دانشگاه شیراز در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به ملاقات روز 21 اسفند جاری خود با معاون اول رییس جمهوری گفت: ایشان در این دیدار، نظر دانشگاه شیراز را درباره موضوع زمین های درخواستی دانشگاه علوم پزشکی جویا شد.

ارشاد افزود: با وجود آن که معاون اول رییس جمهوری در این دیدار به اینجانب اطمینان داد که هیچ گونه تصمیمی تاکنون در این باره اتخاذ نشده است، برخی دوستان مسائل خلاف واقع را از قول هیات دولت مطرح می کنند.

وی ادامه داد: با اثبات نادرستی ادعاها درباره وقفی بودن زمین های دانشگاه شیراز، برخی می گویند که این اراضی که متعلق به دولت است، شاید دولت بخواهد دیوار دانشگاه را آن سوتر قرار دهد.

رییس دانشگاه شیراز گفت: دولت از این اختیار برخوردار است ولی دولت تدبیر و امید در ارتباط با دانشگاهی به نام شهر شیراز مبتنی بر منطق و عقلانیت عمل می کند.

وی ادامه داد:پرسش اینجاست که چگونه ممکن است زمین هایی که برای توسعه دانشگاه در نظر گرفته شده و در بخش هایی از آن ساختمان های دانشکده ها در حال احداث است ، به ساخت بیمارستانی اختصاص یابد که می تواند در دیگر نقاط شهر نیز ساخته شود.

وی بیان کرد: پراکندگی واحدهای دانشگاهی در سطح شهر شیراز و فرسودگی ساختمان های موجود دو مشکل فراروی دانشگاه شیراز است و برای رفع این مشکلات، طرح جامع توسعه این دانشگاه پیش بینی شده و سه مصوبه هیات وزیران را برای تجمیع واحدهای دانشگاهی پشتوانه دارد.



** ساخت بیمارستان کنار آزمایشگاه تونل باد منطقی نیست

ارشاد با اشاره به فعالیت آزمایشگاه تونل باد در مجاورت زمین های مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این تونل باد در خاورمیانه بی همتاست و با توجه به میزان بالای تولید صوت از این تاسیسات، نمی توان یک بیمارستان در مجاورت آن احداث کرد.

آزمایشگاه تونل باد حدود صوت از جمله نتایج عملی پژوهش ها در دانشگاه شیراز است که از محفظه آزمایش 90 در 90 سانتی متر و طول 180 سانتی متر برخوردار است.

این آزمایشگاه که از خدمات ماندگار محمدمهدی علیشاهی چهره ماندگار مکانیک و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است، در آزمایش جنس و پایداری قطعات هواپیماها و موشک در شرایط واقعی پرواز کاربرد دارد و امروز در حال استفاده در صنایع هوا فضا و هواپیمایی کشور است.

رییس دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت کار علمی در دانشگاه و همکاری های دو جانبه علمی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که این موضوع به طریق منطقی حل شود.

به دنبال جدا شدن بخش آموزش پزشکی از وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت، در سال 1366 جلسه ای در دفتر مرحوم دکتر حسن حبیبی وزیر دادگستری وقت تشکیل و مسائل مالی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز در صورتجلسه ای هفت صفحه ای با حضور نمایندگان وزارتخانه ها تبیین شد و این موضوع در جلسات بعدی نیز به امضای یک تفاهم نامه منجر شد.

سیدعلی اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز در نشست خبری نهم اسفند93 در این باره گفت: آخرین ابلاغیه در این ارتباط سال 1369 با امضای دکتر مصطفی معین به عنوان وزیر علوم و دکتر ایرج فاضل به عنوان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با عنوان تفاهم نامه جداسازی نهایی دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز برای اجرا به این دو دانشگاه ابلاغ شد، تفاهم نامه ای که امضای رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز را پای پیش نویس آن داشت اما وی حاضر به امضای متن تایپ شده آن نشد. این موضوع مانع از ابلاغ این دستور العمل نشد و دولت این تفاهم نامه را با امضای وزرای دو وزارتخانه برای اجرا ابلاغ کرد.

درحالی که دانشگاه شیراز، این تفاهم نامه را به عنوان محصول کار کارشناسی دستگاه های مختلف فصل الخطاب می داند، دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیدگاه دیگری دارد.

محمد هادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره گفته است: امضای پیش نویس توافق بر سر این اراضی توسط رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی شیراز منتفی است چرا که 48 ساعت بعد از امضای پیش نویس این توافق رسما ملغی شده و موضوع به اطلاع مسوولان وقت رسیده و مستندات آن نیز موجود است.

از سوی دیگر، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز 36 هکتار از زمین های محدوده پردیس ارم را موقوفه مرحوم نمازی می داند، موضوعی که دانشگاه شیراز با اشاره به وجود اسناد غیروقفی این زمین ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرده است.

استادان، کارمندان و دانشجویان دانشگاه شیراز تاکنون سه تجمع اعتراضی برای صیانت از زمین های این دانشگاه برپا کرده اند که آخرین آن با تعطیلی کلاس های درس دانشگاه روز دهم اسفند جاری برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار