وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت سلامت جزو اولویت‌های دولت است، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها طرح تحول نظام سلامت ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 18 December 2015

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه ارتقای کیفیت سلامت جزو اولویت‌های دولت است، گفت: با وجود همه محدودیت‌ها طرح تحول نظام سلامت ادامه می‌یابد.

به گزارش تسنیم ، سید حسن قاضی ‌زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در تویسرکان اظهار داشت: مردم ایران در رژیم قبل چون می‌دیدند کشورشان مستقل نیست و با وجود تاریخ کهن خود مجبور بودند در مقابل زورگویان و قدرتمندان سر فرود آورند، احساس تحقیر می‌کردند و به‌ همین سبب در مقابل حکومت ستم‌شاهی ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه تحول همیشه باید از باورهای مردم ایجاد شود، گفت: نزدیک به دو دهه امام خمینی(ره) و بزرگوارانی همچون شهید مفتح برای روشنگری مردم تلاش کردند که منجر به یک کنش جدید شد که ما از آن به‌عنوان تحول بزرگ یعنی انقلاب اسلامی یاد می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه شهید مفتح پرچم‌دار وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی، مهدوی کنی و امامی کاشانی نیز در این قسمت فعال بودند و به وحدت بین حوزه و دانشگاه باور داشتند که با همراهی شهید مفتح و شهید مطهری در آن شرایط ریسک بزرگی کردند و وارد دانشگاه شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اگر دو قشر حوزه و دانشگاه با هم متحد شوند از نظر دانش و نفوذ کلام می‌توانند سرنوشت کشور را رقم زنند و سبب شوند کشور هیچ‌وقت آسیب نبیند، گفت: اگر این دو قشر همچنان با هم باشند می‌توانند در جهت استقلال و حل مشکلات مردم و پیشگیری از نفوذ بیگانگان در جامعه مسیر سعادت را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که دچار افراط و تفریط می‌شوند در خطر انحراف هستند، گفت: کسانی که آیت الله مفتح را به شهادت رساندند (گروه فرقان) افرادی بودند که حتی نماز، قرآن و نماز شبشان را می‌خواندند ولی به بیراهه رفتند و خود را برتر می‌دیدند.

قاضی‌زاده هاشمی گروه داعش را نیز جزو گروه‌هایی دانست که به افراط و تفریط دچار هستند و با ابراز تأسف گفت: هیچ‌وقت چهره اسلام به این صورت مظلومانه که این‌ها از آن به دنیا معرفی می‌کنند، نبوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت‌های ایران در بحث انرژی هسته‌ای و حمایت‌های مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: حتی برخی در این موضوع نیز به افراط و تفریط پرداختند در صورتی که مقام معظم رهبری نیز گروه مذاکره کننده را تأیید کردند.

وی با تأکید بر اینکه ریاست جمهوری به موضوع سلامت مردم که یک مشکل جدی بود، عنایت ویژه داشته است، گفت: متأسفانه کاهش قیمت نفت و انصراف ندادن برخی از گرفتن یارانه کمی دولت را با بدشانسی مواجه کرد ولی با وجود این کیفیت ارتقای سلامت جزو اولویت‌های ریاست جمهوری و دولت است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تویسرکان، گقت: هرچند اقداماتی انجام شده، ولی کافی نیست و ما خودمان راضی نیستیم و با وجود اینکه دسترسی به متخصص و امکانات افزایش یافته ولی باید شرایط بهتر شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان قائم تویسرکان تا پایان سال 95 به بهره برداری می‌رسد، گفت: امید است در آینده تویسرکانی‌ها محوریت خدمات را در حوزه تخصصی به‌عهده بگیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر بومی‌گزینی و اینکه 30 درصد کسانی که به دوره تخصصی و فوق‌تخصصی وارد می‌شوند از خود منطقه هستند، گفت: خدمات ارزنده‌ای در قالب این طرح انجام شد و در طول 2 سال بیش از 7هزار متخصص، 3هزار پزشک عمومی، ماما و تأمین دارو، واکسن و داروخانه تأمین شد و به‌لطف خداوند طرح تحول ادامه می‌یابد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار