مدیر امور آبفای تویسرکان با اشاره به اینکه ۹۴ درصد مردم این شهرستان از شبکه دفع فاضلاب برخوردارند، گفت: بیش از ۳۵ درصد شبکه فاضلاب تویسرکان نیازمند بازسازی است.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 18 December 2015

مدیر امور آبفای تویسرکان با اشاره به اینکه ۹۴ درصد مردم این شهرستان از شبکه دفع فاضلاب برخوردارند، گفت: بیش از ۳۵ درصد شبکه فاضلاب تویسرکان نیازمند بازسازی است.

به گزارش تسنیم؛ محسن حمیدیان با تأکیدبر اینکه در حال حاضر آب تویسرکان از لحاظ کیفیت در وضعیت خوب و مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان، به عنوان متولی بهداشت و درمان عمومی به صورت هفتگی چندبار آزمایش و نمونه‌گیری از آب انجام می‌دهد که خوشبختانه تا‌کنون هیچگونه گزارشی مبنی بر وجود مشکل یا‌آلودگی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امور آبفای تویسرکان برنامه‌ریزی آبرسانی سال 95 را در دستور کار خود قرار داده که امید است با برنامه‌ریزی‌هایی که در دستور کار است بتوانیم سال 95 را بدون قطعی و جیره‌بندی آب را در سطح شهر شاهد باشیم.

حمیدیان با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته تأمین آب شرب شهروندان شهرستان از دشت فرسفج تأمین می‌شده است، گفت: متأسفانه با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید بارندگی و از طرفی برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی سبب شده سطح آب‌های زیرزمینی افت چشمگیری داشته باشد که این امر نیز سبب کاهش آبدهی چاه‌ها شده و در مقاطعی شاهد جیره‌بندی آب در سطح شهرستان بودیم.

مدیر امور آبفای شهرستان تویسرکان بر وضعیت سربه‌سر تولید و مصرف آب در شهرستان خبر داد و افزود: با وجود بارندگی‌های اخیر سرانه مصرف در شهرستان با وضعیت تولید به صورت سربه‌سر است که می‌طلبد همشهریان عزیز در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

حمیدیان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما اظهار داشت: با توجه به افت شدید دما و سرما در روزهای اخیر مشترکین گرامی با پوشاندن و خشک کردن محفظه کنتور از یخ‌زدگی آن جلوگیری کنند.

وی گفت: برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور ، محفظه کنتور را خشک کرده سپس با خاک اره محصور در گونی‌های نخی اطراف کنتور را پوشانده تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

مدیر امور آبفای شهرستان تویسرکان از اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر 3 پیمانکار در حال فعالیت است که خوشبختانه امسال محله زرهان تویسرکان که یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌ها و در بافت فرسوده شهری است تمامی کوره‌های سنتی و شبکه‌های فرسوده تعویض شده و خانه‌های این قسمت از شبکه جدید و مدرن شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردار شده‌اند.

وی تصریح کرد: شبکه فرسوده و سنتی محله باغوار تویسرکان نیز که یکی از معضلات فاضلاب تویسرکان بود نیز با همت همکاران به شبکه مدرن تبدیل و در حال اتمام است.

حمیدیان با تأکید بر اینکه در حدود 94 درصد مردم شهرستان از شبکه دفع فاضلاب برخوردارند، طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان را 120 کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این میزان 40 کیلومتر شبکه سنتی است که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

وی همچنین طول شبکه آبرسانی شهرستان را 130کیلومتر عنوان کرد و با تأکید بر اینکه 50کیلومتر از این میزان نیز نیازمند اصلاح شبکه است، گفت: آب شرب شهرستان از چاه‌های دشت فرسفج با 8حلقه تأمین می‌شود که صددرصد جمعیت شهری و 3روستا زیرمجموعه خدمات رسانی شبکه آبفای شهرستان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار