مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشكیل تعاونی‌های توسعه روستایی برای روستاهای بالای ۲۵ خانوار خبر داد و گفت: تسهیلات با سود سه درصد در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 15 December 2015
به نقل از روابط عمومی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان، هوشمند صفائی در مراسم افتتاح اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی دهدز اظهار كرد: با نگاهی به نظام اجتماعی كشور متوجه می‌شویم مناطق شهری، روستایی و عشایری، بخش مهمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشكیل می‌دهند به‌طوری‌که این بخش‌ها از مواهب طبیعی و انسانی برخوردارند كه نقش تأثیرگذاری در كشور دارند.

وی با تأکید بر شناسایی فرصت‌های اقتصادی مناطق محروم توسط مسئولان آنها عنوان کرد: با معرفی این فرصت‌ها می‌توان مردم را در فعالیت‌های اقتصادی مشاركت داد و مناطق محروم را با ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم.

صفائی افزود: امروز خوزستان بعد از برجام، بر اساس آمار در مسیر توسعه قرار گرفته است به‌طوری‌که شرکت‌های معتبر خارجی برای سرمایه گزاری در استان ما اعلام آمادگی کرده‌اند. نمونه بارز این اتفاق خوب، حضور عده زیادی سرمایه‌گذار است. سال گذشته ۶ هزار نفر اتباع خارجی در خوزستان داشتیم اما امروز این عدد به دو برابر رسیده است.

وی اظهار كرد: بالا بودن آمار حضور اتباع خارجی در استان نشان می‌دهد كه سرمایه‌گذاران به دلیل امنیت سرمایه‌گذاری و كار در كشور ما حضور یافته‌اند. این امنیت مرهون خون شهدا و تمام نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی كشورمان است. در سایه همین امنیت است كه خیلی از كشورهای خارجی تقاضای سرمایه‌گذاری در كشور ما را دارند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان كرد: خوزستان با ۲۰۰ كیلومتر مرز مشترك با خلیج‌فارس و خیلی قابلیت‌های دیگر دومین استان از نظر تولید ملی با احتساب نفت و چهارمین استان بدون احتساب نفت در كشور است.

صفایی افزود: با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای تدوین‌شده ساختارهای مدیریتی حاكم در خوزستان، نوید می‌دهم كه در پساتحریم و تحولات اقتصادی كنونی، استان ما رو به پیشرفت و توسعه بیشتر حركت خواهد كرد.

وی بیان كرد: اكنون باید به مناطق كمتر توسعه یافته و محروم بیشتر توجه كنیم. مناطقی كه به‌رغم ظرفیت‌های اقتصادی فراوان، عقب مانده‌اند. نمونه این مناطق ایذه و دهدز است كه ظرفیت‌های اقتصادی زیادی دارند اما هرگز به شرایط توسعه‌ای ایده آل نرسیده‌اند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح كرد: امكانات و ثروت‌ها باید طوری در مناطق مختلف استان توزیع شود كه همه مناطق محروم ما پیشرفت كنند. دهدز یكی از مناطق پرظرفیت خوزستان است كه قابلیت رسیدن به توسعه را دارد. شرایط جوی خوب و اراضی مستعد دو ساختار مهم توسعه‌ای هستند كه در این شهرستان به‌خوبی دیده می‌شود.

صفائی افزود: ما آمادگی داریم تا برای روستاهای بالای ۲۵ خانوار تعاونی‌های توسعه روستایی با مشاركت روستاییان تشكیل و تسهیلات با سود ۳ درصد را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی بیان كرد: به‌طورکلی ما از طرح‌هایی كه برای مناطق روستایی اشتغال و درآمد داشته باشد حمایت می‌کنیم.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره‌های کسب‌وکارهای كوچک و لزوم احیای مشاغل سنتی گفت: مشاغلی مانند قالی‌بافی و قالیچه بختیاری با نقش و نگارهای زیبایی كه دارد زمانی توسط زنان مناطق ایذه و دهدز تولید می‌شد و از شهرت جهانی برخوردار بود. این مشاغل را كه فرهنگ یك منطقه است و از طریق آن درآمدزایی می‌شود نباید به فراموشی بسپاریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار