وقف منفعتی وقفی است که منافع آن صرف کارهای خیری همچون کمک به ایتام،ازدواج جوانان،مساکین،ترویج قرآن،حوزه های علمیه و یا هر کار خیر دیگر می شود
کد خبر: ۱۴۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 15 December 2015
به گزارش سایت خبری آوای ماغر،رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بهمئی با تبریک آغاز هفته وقف به برنامه های این اداره به مناسبت گرامیداشت فرهنگ وقف اشاره کرد.
عبدالمحمد نمازی تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت روحانیت و مساجد شهرستان جهت ترویج فرهنگ وقف، نشستی با روحانیت شهرستان در این هفته برگزار می شود.
وی افزود: باهماهنگی امام جمعه شهرلیکک، بخشی از خطبه های نماز جمعه شهرستان به فرهنگ وقف اختصاص یافت .
نمازی گفت:در این هفته نشست با اصحاب رسانه با موضع اهمیت وقف و تجلیل از خیرین و واقفین شهرستان و برپایی ایستگاه های مشاوره وقف با شعار همه واقف باشیم در سطح شهرستان داریم.
وی افزود: حسینیه شهدای پشت تاوه بهمئی با حضور مسئولان شهرستان در هفته وقف در این روستا کلنگ زنی می شود.
نمازی خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهرستان بهمئی تاکنون هیچگونه وقف منفعتی ثبت نشده است و ما وقف منفعتی نداریم.
وی با بیان اینکه وقف منفعتی وقفی است که منافع آن صرف کارهای خیری همچون کمک به ایتام،ازدواج جوانان،مساکین،ترویج قرآن،حوزه های علمیه و یا هر کار خیر دیگر می شود،گفت: در شهرستان بهمئی هیچگونه موقوفه منفعتی نداریم که از مردم خیر بهمئی خواستاریم در این زمینه اهتمام بورزند.
نمازی در پایان گفت:بمناسبت آغاز هفته وقف مسابقه سراسری "بودن یا نبودن" با موضوع وقف و با اهدای جوایزی ارزنده برگزار می شود که علاقمندان می توانند جهت شرکت در مسابقه و دریافت کتاب به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار