محمدحسین محمدیان، کشتی‌گیر ساروی و ملی‌پوش کشورمان قربانی ناآگاهی‌ها در مصرف مواد نیروزا و با محرومیت چهارساله از کشتی روبه‌رو شد.
کد خبر: ۱۴۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 14 December 2015
به گزارش  تابناک مازندران، محمدحسین محمدیان، کشتی‌گیر ساروی و ملی‌پوش کشورمان به‌دلیل مصرف مواد نیروزا از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت چهارساله مواجه شده؛ وی که این روزها عزادار مرگ مادربزرگش «مادر جهان‌پهلوان عسکری محمدیان» است، خبری ناگوارتر به گوشش رسید و آن خبر دوری اجباری چهارساله از میادین کشتی است.

خبر دوپینگ این جوان خوش‌اخلاق، برای اهالی ورزش یک شوک محسوب می‌شود چون اصلاً محمدحسین محمدیان که فرزند قهرمان اخلاق‎مدار و نام‎دار کشتی ایران است، هیچ‌گاه اهل چنین رویه‎ای نبوده و یا فارغ از این جوانب، مسابقه خاصی در پیش نداشته که بخواهد از مواد نیروزا استفاده کند.

ماجرا از این قرار است که محمدیان وقتی متوجه شد که به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد، برای درمان آسیب‌دیدگی مچ پای خود، اردوی تیم ملی را ترک کرده و به پزشک معالج خود مراجعه می‌کند، پزشک هم برای درمان آسیب‌دیدگی، دارویی برای محمدحسین تجویز می‌کند که در آن از مواد ممنوعه نیروزا به‌نام متاسترون متابولیت استفاده شده بود؛ محمدیان هم بدون مشورت با پزشکان تیم ملی آن دارو را مصرف کرد.

چندی پیش مأموران وادا برای تست‌گیری ناگهانی به اردوی تیم ملی آمدند و از محمدیان هم تست گرفتند که جوابش مثبت اعلام شد.

چون محمدیان به مأموران نمونه‌گیری از استفاده این داروی ممنوعه برای درمان آسیب‌دیدگی‌ خود اطلاعاتی نداده بود، اکنون جای هیچ اعتراضی باقی نمانده و اجرای حکم قطعی است تا به‌همین راحتی یک جوان آینده‌دار دیگر تنها به‌دلیل ناآگاهی قربانی معضل دوپینگ شود.

برای اطلاع از جزئیات دقیق‌تر این محرومیت با دبیر هیئت کشتی استان مازندران گفت‌وگویی انجام دادیم که وی با بیان اینکه هنوز نامه از فدراسیون به‌دست ما نرسیده است، حاضر به شرح ماجرا نشد.

محمدیان که در کارنامه خود عنوان سومی جهان را نیز دارد از جانشینان رضا یزدانی پس از المپیک به‌شمار می‌رفت، اما معلوم نیست تا چهار سال دیگر مسیر زندگی این کشتی‌گیر بااستعداد چه سمت‌وسویی خواهد داشت.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار