مدیر نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
تابناک: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در تمام شهرستان‌های استان کشیک نوروزی مقابله با بیماری‌های واگیردار وجود دارد.
کد خبر: ۱۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶ 16 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسین صدری روز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج نوروزی بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی به‌منظور بازید و بازرسی از اماکن عمومی و رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین‌راهی از 15 اسفندماه لغایت 15 فروردین اجرا مي‌شود.

وی با اشاره به فعاليت 40 مرکز بهداشتی درمانی به‌صورت شبانه‌روزی در شهرستان‌های استان افزود: هم‌چنين سه اكيپ استانی و 47 اکیپ شهرستانی به منظور تأمین بهداشت محیط و سلامت مواد غذایی در ایام نوروز فعال هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایت خود را از طريق سامانه 1490 اطلاع دهند و تا کنون یک‌صد واحد صنفی با شكايت‌هايي كه به اين سامانه اعلام شده تعطيل شده‌اند.

صدری به تمهیدات ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستاها اشاره کرد و افزود: در تعطيلات نوروز، نوزادان سه تا پنج روزه برای غربالگری اولیه لازم است آزمایش خون دهند که در شهر اصفهان دو مرکز بهداشتی شهید فدایی و ابن‌سینا فعال هستند.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان کشیک نوروزی مقابله با بیماری‌های واگیردار وجود دارد، اضافه کرد: در روزهای تعطیل واکسیناسیون انجام نمی‌شود اما مرکز بهداشتی و درمانی ابن‌سینا برای مواردی مانند حیوان گزیدگی و واکسن ضدهاری خدمات ارائه می‌دهد.

هم‌چنین، مدیر نظارت بر دارو و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در ایام نوروز نظارت‌های ویژه‌ای از سوی تیم‌های نظارتی این معاونت بر روی صنایع تولیدی غذایی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: بدون شک استان اصفهان یکی از مقاصد اصلی گردشگران نوروزی است و سال گذشته بیش از 26 میلیون نفر از استان اصفهان عبور کردند که امسال این رقم رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

محمد جعفری انارکی با بیان اینکه به‌طورقطع در ایام نوروز با کمبود دارو مواجه می‌شویم، گفت: خوشبختانه ذخیره‌های لازم در بیمارستان‌ها و داروهاي مورد نياز براي بیماران خاص در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار