کد خبر: ۱۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 13 December 2015

نماینده کرج گفت: آشفتگی صحنه عمل خاورمیانه در کشورهای عراق، یمن، سوریه، بحرین و افغانستان توسط جهان‌خواران استکباری یعنی امریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان، قطر، ترکیه، امارات و وابستگان به آنها تنها برای انحراف ذهن جهان اسلام از فلسطین است.

محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، ضمن بیان اینکه آشفتگی صحنه عمل خاورمیانه در کشورهای عراق، یمن، سوریه، بحرین و افغانستان توسط جهان‌خواران استکباری یعنی امریکا، انگلیس، اسرائیل، عربستان، قطر، ترکیه، امارات و وابستگان به آنها تنها برای انحراف ذهن جهان اسلام از فلسطین است، گفت: جهان اسلام نباید موضوع فلسطین را هیچ گاه فراموش نماید و باید بیان کند، تروریست واقعی در خاورمیانه اسرائیل است.

وی افزود: ضرورت حمایت ملت‌های آزادی‌خواه جهان و به ویژه مسلمانان جهان از انتفاضه مردم فلسطین همیشه باید مورد نظر باشد و هیچ گاه به خصوص در مقطع کنونی نباید فراموش شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: مبارزه جدی با فساد اداری در دستگاههای دولتی، تعاونی و حتی خصوصی توسط دولت جمهوری اسلامی باید در دستور کار مستمر بوده و وزرای کشور، اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و همکاری مستمر قوه قضاییه نیز در این خصوص بسیار حائز اهمیت است، اصلاح نظام بانکی و مستمر بانک مرکزی نیز از اولویت‌های جدی اصلاح نظام اقتصادی کشور است.

کولیوند تصریح کرد: موسساتی که در حوزه پولی و مالی کشور بدون صدور مجوز توسط بانک مرکزی به فعالیت مالی و پولی پرداخته‌اند به هر طریقی باید ساماندهی شوند، در این خصوص وضعیت سهامداران پدیده، ثامن الحجج و موسسات دیگر مورد نظر است در واقع شایسته نیست سیاست‌های چندگانه در فعالیت‌های اقتصادی و پولی و مالی کشور وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل واردات و ایجاد سیستم سالم و به روز در مجموعه گمرکات کشور، گفت: دولت در خصوص کنترل واردات وظیفه سنگینی بر عهده دارد؛ چراکه در شکوفایی اقتصاد مقاومتی مقدماتی وجود دارد، چنانچه این مقدمات همچون توجه به تولید و مصرف داخل، واردات ضروریات و جلوگیری از واردات بی‌رویه غیر ضروریات و توجه به مالیات‌ها، صادرات کالا و خدمات رعایت نگردد، موفقیت اقتصاد میسر نخواهد گشت.

کولیوند به مساله هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در قانون اجرای برجام نیز باید گفت گزارش آژانس بین‌المللی هسته‌ای در خصوص فعالیت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اگرچه برخی موارد خلاف واقع است، اما باید توجه نمود این گزارش، سند حقانیت عدم انحراف در چرخه سوخت هسته‌ای ایران را اعلام می‌نماید.

وی در پایان گفت: حال آیا صرفا با توجه به تحقق در مورد یک موضوع تحقیقاتی، تحریم‌های ناجوانمردانه طی سال‌های متمادی از سوی سازمان بین‌المللی با عدالت هم‌خوانی دارد؟ وضمن آن که آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای نیز به عدم فعالیت جمهوری اسلامی ایران در ابعاد دستیابی به تسلیحات کشتار جمعی رسیده است لذا لازم است هر چه سریعتر نسبت به بستن پرونده PMDایران اقدام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار