کد خبر: ۱۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵ 16 March 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: ۱۸ موقوفه جدید در سال جاری در البرز به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی در نشست با خبرنگاران که عصر امروز در محل امامزاده طاهر برگزار شد، با اشاره به اینکه سال نو امسال با ایام فاطمیه مقارن شده است، اظهار داشت: ویژه‌ برنامه‌های خوبی برای این ایام تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از لحظه تحویل سال در کلیه امامزادگان استان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه استان البرز به لحاظ وجود محورهای مواصلاتی ویژه در شرایط خاصی قرار دارد و میزبان مسافران نوروزی فراوانی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد بخشی از این مسافران را برای مدت اندکی هم که شده در استان نگه داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی با تاکید بر اینکه سال گذشته برپایی جشنواره زائر را در البرز شاهد بودیم که این جشنواره به سبب متقارن شدن ایام نوروز با فاطمیه برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه سوگواره یاس نبوی در جوار امامزاده طاهر از جمله اقداماتی است که به طور قطع سبب جذب گردشگر مذهبی در استان می‌شود.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به نوعی وفات حضرت رسول و ستم‌هایی که به این خاندان وارد شده بود تا لحظه شهادت حضرت زهرا(س) را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در ایام نوروز سال 94 برپایی 2 خیمه معرفت در محور جاده چالوس در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه در 3 امامزاده شاخص استان البرز خیمه‌های معرفت برپا شده است، گفت: طرح حفظ قرآن کریم و برگزاری آزمون‌های ویژه این مهم همواره در امامزادگان شاخص و مطرح استان در حال انجام است.
مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به اینکه در سال جاری 18 وقف جدید در البرز به ثبت رسیده است، بیان کرد: توسعه آستان مقدس امامزاده حسن برای رفاه حال زائران حائز اهمیت است که فعالیت‌های مربوط به این امر در حال اجرا است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی با تاکید بر اینکه احداث سالن ورزشی در جوار امامزاده طاهر با استقبال چشمگیر جوانان این منطقه رو‌به رو بوده است، خاطرنشان کرد: امامزادگان البرز در آینده‌ای نزدیک به تمام معنا به قطب فرهنگی تبدیل می‌شوند.
وی با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ وقف در استان البرز اظهار داشت: طرح توسعه شبستان امامزاده حیدر نیز از دیگر اقدامات اوقاف در سال جاری بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با بیان اینکه باید برای مقام بزرگ و ارزشمند شهدا ارزش قائل باشیم، خاطرنشان کرد: اوقاف هیچ ممانعت و محدودیتی برای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار