اتمام حجت خانواده معظم شهدا با مسئولان البرز
تاسفانه برخی از دستگاه بنا به دلایلی که برای ما معلوم نیست، مسائل را به صورت غیر واقعی مطرح کرده و کم کاری برای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را به اوقاف نسبت می دهند و حتی به صورت غیر واقعی می گویند که اوقاف در کارها مانع تراشی می کند.
کد خبر: ۱۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 16 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با وجود آنکه چند سال است در مورد آن حرف و حدیث های فراوانی مطرح شده و مسئولان مختلف وعده های بسیاری در مورد آن داده اند، هنوز اجرایی نشده است.
این مکان متبرک، یکی از بزرگ‌ترین گلزارهای شهدا کشور و جزو گلزارهای شاخصی است که میزبان پیکر مطهر بیش از 1600 شهید دوران دفاع مقدس است.
تابناک پیش از این گزارشی را تهیه و گزارش داده بودکه در تاریخ 19 بهمن سال 92، یعنی بیش از یک سال قبل آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرج در مراسم غبارروبی گلزار شهدا امامزاده محمد (ع) طی سخنانی تاکید کرد: گلزار امامزاده محمد (ع) چهارمین گلزار بزرگ کشور است و یکی از سرمایه‌های اصلی استان البرز به شمار می‌آید.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به این گلزار شهدا شد و اظهار داشت: باید از این سرمایه بزرگ استفاده لازم را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) ببریم و رسیدن به این هدف نیازمند ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)، احداث یک مسجد جامع و حوزه علمیه در جوار آستان امامزاده است.
در همان زمان محمد تقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج با حضور در پایگاه مقاومت بسیج حوزه 217 شهید زین‌الدین مستقر در امامزاده محمد (ع) و پس از دیدار با بسیجیان این پایگاه،‌ ضمن بررسی نیازها و کمبودهای برخی از مناطق کرج بر ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) تأکید کرد و گفت: طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید تدوین و اجرایی شود.
ایرانی اضافه کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید کارگروهی متشکل از نماینده سپاه، شورای اسلامی شهر کرج، ادارات بنیاد شهید و اوقاف در کمترین زمان و درفرمانداری کرج تشکیل شود.
وی ادامه داد: این کارگروه باید با در نظر گرفتن شرایط، نیازها و کاستی‌ها طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را ارائه کند.
حال پس از یک سال که از این دستور می‌گذرد، اقدامی در این حوزه انجام نشده است.
در همین ارتباط تعدادی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان دفاع مقدس و آزادگان سرافراز با حضور در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) با مسئولان استان البرز اتمام حجت کرده و تاکید دارند که دیگر کوتاهی و کم کاری در این حوزه را تحمل نمی کنند.
این در حالی است که برخی ها مدعی شدند، اجرایی نشدن طرح ساماندهی این گلزار به دلیل عدم همکاری اوقاف البرز است.
این اظهارات انتقاد شدید مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز را به دنبال داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی در حاشیه افتتاح سوگواره یاس نبوی در جمع خبرنگاران حضور یافت و گلایه هایی خود را نسبت به عملکرد برخی از دستگاه ها و فرافکنی تعدادی از مسئولان مطرح کرد.
وی با انتقاد از برخی اظهار نظرها درباره طرح ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) گفت: گلزار شهدای واقع در این امامزاده واجب الاحترام، جزو چند گلزار شهدای شاخص کشور است.
صالحی افزود: در این گلزار حداقل پیکر پاک و مطهر بیش از یک هزار و 600 شهید گلگون کفن دفن شده و شرایطی که این گلزار دارد، هرگز در شان و منزلت شهدا و خانواده معظم آنها نیست.
وی بیان داشت: چند سال است که مباحثی درباره ضرورت ساماندهی این گلزار مطرح می شود و اجرای این مهم یکی از خواست های اصلی مردم متدین و شهیدپرور البرز و به ویژه خانواده معظم شهدا است.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: متاسفانه با وجود همکاری ها و تلاش ها اوقاف البرز، مسائلی مطرح می شود که به نظر می رسد، برخی از دستگاه ها می خواهد تمام کم کاری ها را به گردن اوقاف بیاندازند.
وی اظهار داشت: انتظار از رسانه های البرز این است که مسائل را برای مردم شفاف سازی کرده و اجازه ندهند موضوعات به صورت غیر واقعی در سطح استان مطرح شود.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه البرز تصریح کرد: ابتدا مردم باید از قوانین مطلع باشند. بر اساس قانون متولی اداره اماکن مقدسه، بقاع متبرکه و امامزاده ها در سراسر کشور با اوقاف است، اما متولی گلزار شهدا دستگاه های دیگری هستند.
صالحی گفت: بنابراین ما از نظر قانونی حق دخالت در گلزارهای شهدا را نداشته و از سوی دیگر بودجه و اعتبارات کافی نیز نداریم.
وی افزود: با این وجود همواره تاکید کرده ایم که برای ادای دینی که به شهدا و خانواده معظم آنها داریم، آماده هرگونه همکاری برای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) هستیم.
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: این حرف را بارها و در جلسات مختلف بیان کرده ایم و روی حرف خود نیز ایستاده ایم، اما متاسفانه برخی از دستگاه بنا به دلایلی که برای ما معلوم نیست، مسائل را به صورت غیر واقعی مطرح کرده و کم کاری برای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را به اوقاف نسبت می دهند و حتی به صورت غیر واقعی می گویند که اوقاف در کارها مانع تراشی می کند.
صالحی تاکید کرد: از این پس خبرنگاران استان البرز نماینده اداره اوقاف بوده و از آنها می خواهیم که هر گاه در جلسات مختلف مدیر دستگاهی و یا هر فرد دیگری چنین مسائل غیر واقعی را مطرح کرد، بلافاصله پاسخ او را داده و به نمایندگی از اوقاف آمادگی ما را برای هرگونه همکاری در این حوزه را اعلام کنند.
وی اظهار داشت: شرایط گلزار امامزاده محمد (ص) هرگز در شان شهدا نیست، باید فاش بگوییم که مسئول اصلی دستگاه های متولی امر هستند که اقدامی برای ساماندهی این مکان متبرک نمی کنند.
صالحی در پایان اعلام کرد: تقاضای ما از مسئولان ارشد استان البرز این است در این حوزه ورود کرده و شرایط ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را فراهم کنند و ما نیز هر چه در توان داریم را به میدان می آوریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار