مدیرکل بهزیستی قم خبر داد:
مدیرکل بهزیستی استان قم از جمع آوری سالانه ۳۰۰ کودک خیابانی در قم خبر داد و گفت: اکثر این کودکان غیر بومی هستند.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 09 December 2015
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به وجود ۲۲ هزار معلول در استان قم، گفت: هزار و ۲۰۰ نابینا و ۴۰۰ ضایعه نخاعی در استان قم حضور دارند.

وی با اشاره به ارائه خدمات مستمر به معلولان افزود: مبلغی به صورت ماهیانه و بقیه خدمات نیز به صورت غیر مستقیم به معلولان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت ۲۳ مرکز نگهداری معلولان در استان قم افزود: ماهیانه مبلغی به عنوان یارانه دولتی به معلولان پرداخت می‌شود که این مبلغ در دولت جدید از ۳۵۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: معلولانی که در دانشگاه پذیرفته می‌شوند هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، همچنین وسایل توانبخشی نیز در اختیار معلولان قرار می‌گیرد و معلولان ضایعه نخاعی نیز هزینه ماهیانه دریافت می‌کنند.

سلیقه عنوان کرد: دوایر مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق توسط بهزیستی فعال هستند که به ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌پردازند.

وی بیان کرد: سالیانه ۳۰۰ کودک خیابانی از سطح شهر قم جمع آوری شده و در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که اکثرا غیر بومی هستند.

مدیر کل بهزیستی قم در خصوص مراکز شیرخوارگاه نیز افزود: هفت مرکز شیرخوارگاه برای کودکان بی‌سرپرست در شهر قم فعال است.

۵۰ درصد معلولیت‌ها قابل کنترل است

وی با اشاره به انجام اقدامات پیشگیرانه توسط بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی با اطلاع رسانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی از بروز آسیب‌ها و معلولیت‌ها جلوگیری می‌کند زیرا ۵۰ درصد از معلولیت‌ها با ارائه آموزش‌های لازم قبل از بارداری قابل کنترل است.

سلیقه با اشاره به انجام غربال‌گری شنوایی نوزادان افزود: سال گذشته ۲۳ هزار کودک مورد تست غربال‌گری شنوایی قرار گرفتند که ۴۰ نوزاد مشکل شنوایی داشتند و به چرخه درمانی وارد شدند.

وی بیان کرد: هشت کمپ ترک اعتیاد و ۲ کمپ اجباری برای خانم‌ها و آقایان ایجاد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به کمک خیرین در احداث مسکن افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی برای کمک به نیازمندان توسط خیرین احداث شده است.

وی در پایان گفت: در روز ۲۸ صفر در میدان آستانه پایگاهی برای کمک رسانی به نیازمندان توسط خیرین احداث می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار