بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳ 15 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

انهدام شبکه ترویج فساد در فضای مجازی
به گزارش تابناک گیلان، مرکز مبارزه با جرایم سایبری سپاه قدس استان گیلان از انهدام شبکه گسترده ترویج فساد در فضای مجازی خبر داد.
مرکز مبارزه با جرایم سایبری سپاه قدس گیلان روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از انهدام شبکه گسترده ترویج فساد در فضای مجازی خبر داد.
در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به اطلاع مردم عزیز و غیرتمند استان گیلان می رساند در ادامه شناسایی و اشراف بر عوامل مخل امنیت اخلاقی و اجتماعی در فضای سایبری استان، سربازان گمنام مرکز مبارزه با جرائم سایبری اطلاعات سپاه قدس گیلان، موفق به کشف و شناسایی سرشبکه های فعال در حوزه های ضدفرهنگی و ضداخلاقی در شبکه های اجتماعی موبایلی و رایانه ای شدند.

کاهش صید پره ماهی سفید
به گزارش تابناک گیلان، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان از کاهش 34 درصدی صید ماهی سفید در آب های خزر در حوزه این استان خبر داد.
اکبر ایلدرم روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا علت اصلی کاهش صید ماهیان بویژه ماهی سفید را صید غیرمجاز عنوان و بیان کرد: از مجموع یک هزار و 124 تن ماهیان استخوانی صید شده از ابتدای موعد صید تاکنون، 494 تن با سهم 44 درصد از میزان کل صید، ماهی سفید بوده است.
بر اساس داده های اداره کل شیلات گیلان؛ ماهی سفید مهمترین ماهی استخوانی دریای خزر بوده و با توجه به ارزش غذایی بالا، کیفیت عالی گوشت و لذیذ بودن مورد توجه صیادان، ساحل نشینان و مردم کشور ما و حتی سایر کشورهای حاشیه دریای خزر می باشد. 

لایحه کمک به تیم فوتسال بانوان تصویب شد
به گزارش تابناک گیلان، در جلسه ظهر امروز شورای اسلامی این شهر موضوع کمک مالی به باشگاه فوتسال بانوان سپیدرود رشت توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.
برخی از اعضای شورا موافق و عده‌ای دیگر مخالف و بعضی دیگر نیز با سکوت خود موضوع کمک به تیم فوتسال بانوان را نظاره‌گر بودند.
فاطمه شیرزاد یکی از موافقان این لایحه در جلسه شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: بعضی از اعضای شورا که جزء هیئت مدیره برخی از تیم‌های ورزشی هستند قبلاً از چنین موضوعاتی حمایت می‌کردند اما در مقابل تیم فوتسال سپیدرود یا مخالف هستند و یا سکوت کرده‌اند.

5 درصد خودکشی در سال گذشته داشته ایم
به گزارش تابناک گیلان، سردار ابراهیم قائدرحمتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح امور جامعه در رهگذر فرهنگی انجام می‌شود تا در جامعه جاری و ساری باشد، اظهار داشت: در سال گذشته پنج درصد کاهش خودکشی را شاهد بودیم.
وی با بیان اینکه در حوزه چاقو کشی و چماق کشی 14 درصد کاهش را شاهد هستیم، افزود: نزاع فردی و جمعی 25 درصد افزایش داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش 36 درصدی کشفیات مشروبات الکی داخلی و 39 درصدی مشروبات خارجی، گفت: کنترل مرزهای توسط مرزبانی‌ها و نیروی انتظامی سبب کاهش کشفیات شده است.

مشارکت شهرداری رشت در ساخت بوقچی
به گزارش تابناک گیلان، در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت لایحه پیشنهادی شهرداری رشت درباره مشارکت برای ساخت سریال «بوقچی» به مبلغ 50 میلیون تومان مطرح شد که مورد موافقت اعضای شورای اسلامی رشت قرار گرفت.
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت بعد از ظهر امروز در نشست مذکور اظهار کرد: در این سریال قرار است 250 نفر از هنرمندان گیلان حضور داشته باشند.
فرهاد شوقی افزود: در این سریال مباحث فرهنگی که مورد توجه شهرداری رشت است در قالب یک مجموعه نمایشی ساخته می‌شود.

به دنبال خرید موشک های اس 300 نیستیم
به گزارش تابناک گیلان، امیر فرزاد اسماعیلی امشب در جمع مردم این شهرستان با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) به فرمان مقام معظم رهبری اظهار کرد: اکنون یگان‌های پدافند هوایی در 3 هزار و 600 نقطه از کشور مستقر هستند.
وی، پیکره قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) را جوان عنوان کرد و افزود: سال 87 فعالیت قرارگاه مذکور آغاز شده و همچنان در حرکت است.
این مسئول با بیان اینکه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیا (ص) بر پایه آموزش بومی و سیستم بومی است، تصریح کرد: پدافند هوایی کشور دارای تاکتیک‌های میدانی بومی است و به‌دنبال خرید موشک‌های اس300 نیستیم.

سال 94 سالی سخت برای بودجه کشور
به گزارش تابناک گیلان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در رشت درباره رای مجلس به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمد در بودجه سال 94، سال سختی برای بودجه کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه مسئله اشتغال در بخش عمرانی بسیار مهم است، افزود: مجلس لایحه دولت در هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال 94 را مورد بررسی قرار داد و مجلس 3 هزار میلیارد تومان از یارانه نقدی که دولت به طور مستقیم از 42 هزار میلیارد تومان به مردم پرداخت می‌کرد را به اشتغال جوانان اختصاص داد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در سال 94 به میزان 39 هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم به مردم یارانه پرداخت می‌کند، ادامه داد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان از یارانه به بحث اشتغال جوانان موجب شده تا دولت به طرف حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه و پردرآمدها برود.

برنج خارجی، آفت شالیزارهای گیلان
به گزارش تابناک گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد امروز در رشت با انتقاد از وضعیت واردات برنج اظهار کرد: واردات برنج خارجی در حالی که گیلان مرغوب‌ترین برنج را در دنیا دارد ظلم روا شده به کشاورزان است.
وی با بیان اینکه برنج‌های خارجی را به نام ایران به فروش می‌رسانند، افزود: فروش برنج‌های وارداتی و خارجی به نام برنج ایرانی ضربه جبران‌ناپذیر به استان‌های برنج‌خیز کشور به ویژه گیلان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از یک میلیون بیش از یک میلیون و 100 هزار تن شلتوک برنج در این استان تولید شد، افزود: از این مقدار شلتوک بالغ بر 750 هزار تن برنج مرغوب در گیلان استحصال شده است.
وی گیلان را تنها استانی دانست که حدود 14 هزار و 200 هکتار برای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری را اکنون در دست مطالعه دارد و گفت: این امر موجب می‌شود پس از پایان فصل برداشت برنج، فعالیت تجهیز و نوسازی را آغاز کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار