همسر شهید خسروبیگی:
همسر شهید تقی خسروبیگی برچلوئی گفت: وی در زمان شاه به دلیل تحصیل در دانشکده افسری به ارتش رفت ولی هیچ زمان از رژیم و فرماندهان نظامی شاه، تبعیت نداشت و فرمانده اش امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم، مکرمه بیگدلی که همسر و دختر شهید نیز می باشد، خاطرنشان کرد: وی همیشه نسبت به رژیم زاویه داشت و جالب است که یک فرد نظامی در دوران خفقان شاهنشاهی، در بسیاری از تظاهرات ها و راهپیمایی های دوران انقلاب شرکت داشت و شب ها نیز در پشت بام منزل ندای الله اکبر در اعتراض به رژیم سر می داد و در واقع فرمانده اش، امام خمینی(ره) بودند نه نظامیان حکومت پهلوی. 

بیگدلی با اشاره به ارتباط همسر با پدر شهیدش نیز می گوید: پدر من روحانی و بسیار معتقد و پایبند به احکام دینی و راه امام راحل بود و به گونه ای روی مسائل شرعی تکیه داشت که زمانی برای تبلیغ به اهر نزدیک رود ارس رفته بودند، آنجا مردم نسبت به مسائل دینی خیلی آگاه نبودند و مشروب می فروختند، وی بشکه های مشروب را خالی کرده و پول آن را به صاحبش می پرداخت. 

وی ادامه داد: پدرم از نظر مذهبی فرد شناخته شده ای بود و در بسیاری از مناطق که می رفت، سخنرانی های محکم داشته و مساجدی نیز بنا کرده بود، و جالب اینجاست ، در زمانی که رژیم به شدت با روحانیت مخالف و آنها را سرکوب می کرد، شهید تقی خسروبیگی با خانواده روحانی وصلت کرد. 

بیگدلی یادآور شد: همسرم درجمع خانوادگی چنان به خانواده، دین، اسلام و مذهب و اعتقادات دینی مقید بودند که به وی عنوان روحانی یاد می کردند. 

همسر شهید خسروبیگی یادآورشد: شهید چندین مرحله دنبال خروج از ارتش بود ولی شغل مناسب پیدا نکردند ولی همیشه در کنار انقلابیون بوده و در اوج انقلاب نیز حضور داشت. 

نگاهی به زندگی شخصی شهید 

همسر شهید ادامه می دهد: شهید با پیروزی انقلاب و نهضت امام راحل، بی صبرانه خود را در خدمت انقلاب قرار داده و در زمان جنگ نیز عازم جبهه شد. 

وی ادامه داد: شهید تقی خسروبیگی برچلوئی متولد 1324 بودند که ضمن سابقه انقلابی و حمایت از نهضت امام راحل در آغاز جنگ تحمیلی نیز عاشقانه عازم صحنه نبرد شد و درعملیات امام علی (ع) در سال 1360 جاویدالاثر شد. 

وی گفت: وی تا مرحله متوسط را در هنرستان دکتر مصدق در قم در رشته طبیعی طی کرد و بعد از آن وارد دانشکده افسری شیراز شد و بعد از مدتی به قم آمد و در منطقه منظریه فعالیت داشت. 

بیگدلی می گوید: شهید اهل نماز شب بود و به شدت به مسائل دینی و مذهبی مقید بود و همیشه نسبت به خانواده نیز احساس مسئولیت می کرد و فردی مهربان و خوش برخورد بود. 

وی ادامه داد: شهید در آغاز جنگ داوطلبانه عازم جبهه شده و در سرپل ذهاب شربت شهادت را نوشید و جاویدالاثر شد. 

وی افزود: هنگام شهادت سه فرزند خردسال نیز داشتم که فرزند بزرگ ما 10 ساله، دومی هشت و سومی دوساله بودند، خداوند به ما کمک کرد هم از نظر تربیتی و هم علمی توانستیم آنان را به جایگاهی برسانم. 

وی ادامه داد: در زمان شهادت شهید خسروبیگی، تمام تلاش خود را برای تربیت فرزندان به کار بردم و برای اینکه روحیه آنها تضعیف نشود عکس شهید را کمتر در معرض دید آنها قرار می دادم ولی لطف خداوند و شهیدان را در تربیت و پیشرفت فرزندانم شاهد بودم و دو نفر از آنها پزشک و مطب دارند. 

بیگدلی یادآورشد: شهید همیشه صبور و مهربان بود و حتی در نامه ای که از جبهه نوشتند، به بچه ها توصیه کردند، اگر مادرتان را اذیت کنید من در جبهه ناراحت می شوم و همچنین تاکید کرد برای او ناراحت نباشیم که هر چند خداوند بخواهد راضی به رضای او می باشد. 

وی ادامه داد: ایشان در پرداخت سهم امام و وجوهات شرعیه ملزم بودند و برای این کار با علما و مراجع تقلید مشورت می کردند. 

خواسته همسر شهید از مردم 

همسر شهید بیگدلی اظهار داشت: تنها خواسته ما حفظ حرمت خون شهیدان است، مردم اجازه ندهند یاد و نام شهیدان فراموش شود، آنان برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام شهید شدند و ما نیز باید در همین عرصه از آرمان ها دفاع کنیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار