امام‌جمعه ایلام،
امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه 16 آذر، روز دانشجو، روز مقاومت و ایستادگی، استکبارستیزی است، یادآور شد: جنبش دانشجویی و دانشجویان همواره پرچم‌دار استقلال‌طلبی در کشور عزیز ایران اسلامی بوده‌اند و دانشگاه‌ها همیشه عرصه حضور انسان‌های انقلابی و متعهدی بوده است که همواره در کنار روحانیت علیه استکبار جهانی مبارزه کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 07 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی کامل، ترفندهای دشمن را برای ضربه زدن به کشور و ملت ایران اسلامی بهتر از دیگران رصد کنند.

آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، صبح امروز(16 آذر) در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلام، واحد ایلام، اظهار کرد: استان ایلام در ایام اربعین حسینی میزبان صدها هزار زائر عتبات عالیات بود و مردم با آغوش باز، صفا و صمیمت از خیل عظیم زوار پذیرایی و استقبال کردند.

خبرگزاری شبستان از ایلام گزارش داد: وی، بابیان اینکه در ایام اربعین، حماسه بزرگ، به‌یادماندنی و تاریخی در استان در خدمت‌رسانی به زوار حسینی در ایلام خلق شد، تصریح کرد: از همه نهادها و دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه ایلام، دانشگاه آزاد و دانشجویان عزیز که در موکب‌هایی که در مهران و مسیر زوار برپا کرده بودند، خالصانه و عاشقانه به زوار خدمت کردند، تقدیر می‌شود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه تحقق شعار راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با عنوان دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی، را در حماسه اربعین حسینی دیدیم، افزود: هر جا همفکری و هم‌زبانی، تفاهم و تعامل باشد، کار هرچند سخت و بزرگ باشد، آسان می‌شود و پیش می‌رود.

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه مدیریت جهادی در 36 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی نتیجه داده است، ابراز کرد: در طول 8 سال دفاع مقدس با مدیریت جهادی جهادگران و شهدای عزیز و از همه مهم‌تر رهبری امام راحل پیروزی تاریخ برای ملت ایران رقم‌زده شد و در عرصه‌های علمی و پژوهشی که عرصه واقعی دانشجویان است، نتایج بسیار بزرگی به‌دست‌آمده است.

وی، گفت: انرژی هسته‌ای علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها و جنگ تحمیلی، با مدیریت جهادی تحقق یافت، واژه جهاد کابوس وحشت برای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است و آنان از این واژه می‌ترسند و مدیریت جهادی در هر فکر و اندیشه‌ای که پیدا شد توانست اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه 16 آذر، روز دانشجو، روز مقاومت و ایستادگی، استکبارستیزی است، یادآور شد: جنبش دانشجویی و دانشجویان همواره پرچم‌دار استقلال‌طلبی در کشور عزیز ایران اسلامی بوده‌اند و دانشگاه‌ها همیشه عرصه حضور انسان‌های انقلابی و متعهدی بوده است که همواره در کنار روحانیت علیه استکبار جهانی مبارزه کرده‌اند.

آیت‌الله لطفی، با اشاره به کودتای ننگین 28 مرداد در سال 1132 و برای سرنگونی دولت دکتر مصدق، افزود: دولت مصدق برگرفته از آرای نمایندگان ملت و پشتیبانی روحانیت و رهبر نهضت ملی آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی قاطبه مردم پدید آمد و آمریکایی‌ها با طراحی نقشه کودتا را طراحی کردند.

وی، بابیان اینکه جنبش دانشجویی در برابر این اقدام استکباری ایستادند، ابراز کرد: آمریکا سابقه بسیار تاریکی در ایران اسلامی دارد و به‌عنوان استعمارگر، متجاوز و غارتگر و در کشور ما سال‌ها حضورداشته است ولی در 16 آذر در مقابل این نظام سلطه ایستادند.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه دانشجو باید آگاه و با بصیرت باشد، تصریح کرد:  دانشجویان باید ترفندهای دشمن را بهتر از دیگران رصد کنند، دانشجو نماد آگاهی و بصیرت است و همیشه دشمنان نسبت به دانشجویان کشور اسلامی، حساس هستند اما  نتواسته‌اند دانشجویان را باسیاست‌های خود هم سو  کنند و اگر می‌توانستند دیگر نیازی به  استفاده از جنگ و ابزار نظامی نداشتند.

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه ملت ایران آگاه و بصیرت هستند و نقشه‌های شوم دشمنان را رصد می‌کنند،، گفت: در مسئله اخیر هسته‌ای، آمریکایی‌ها، خودشان پیشنهاددهنده مذاکره بودند و این نشان‌دهنده قدرت و عزت ایران اسلامی در مسائل خاورمیانه و جهان است.

وی، با تأکید بر اینکه دانش هسته‌ای رهاورد تلاش مخلصانه شهدای عزیز ما در عرصه علم است، افزود: امروز باهمت دانشجویان وارد باشگاه هسته‌ای کشور شده‌ایم و دانشجویان با تلاش در زمینه فراگیری علوم مختلف و تحقیق و پژوهش با تکیه‌بر توان داخلی در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند.

امام‌جمعه ایلام، با اشاره به اینکه امام راحل، آمریکا را شیطان بزرگ نام نهادند، بیان کرد: دشمنان تحریم‌های کمرشکن و نفس‌گیر به رملت ایران تحمیل کردند ولی به‌جایی نرسیدند، باید بدانیم که آمریکا اصلاً اهل مذاکره نبوده و سیاست خارجی آمریکا بر مبنای زورگویی و قلدری است، اما آمریکا در برابر ملت ایران اسلامی شکست‌خورده است.

آیت‌الله لطفی، اظهار کرد: ایران اسلامی امن‌ترین و باثبات‌ترین کشورهای سیاسی دنیاست و همچنین امنیت پایدار برای برگزاری یک همایش و حماسه بزرگ و جاودانه را کشور عراق فراهم کرده است و امروز ایران اسلامی در اوج عزت و افتخار است.

وی، بابیان اینکه کشور در اوج پویایی و بالندگی است و دنیا به ایران اسلامی توجه دارند، خاطرنشان کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا بسیار مؤثر بوده و موردتوجه قرارگرفته است و امروز ایران اسلامی به‌عنوان یک کشور مقتدر و باعزت در سطح جهان مطرح است.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه دانشجویان باید با دو بال تقوا و تلاش عملی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: نباید هیچ وقفه‌ای در عرصه علم پیش بیاید و کاروان علم به‌سوی قله‌های رفیع دانش و علم حرکت کند، زمینه کار و فعالیت علمی در کشور فراوان است و دانشجویان باید در این زمینه همت و تلاش کنند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار