امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ایران در حل مشکلات اقتصادی و خودکفایی اقدامات مهمی انجام داده است، گفت: دشمنان ایران سرنوشت مذاکرات هسته ای را با مسائل اقتصادی ایران گره نزنند.
کد خبر: ۱۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 16 March 2015

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ایران در حل مشکلات اقتصادی و خودکفایی اقدامات مهمی انجام داده است، گفت: دشمنان ایران سرنوشت مذاکرات هسته ای را با مسائل اقتصادی ایران گره نزنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: نتیجه مذاکرات هسته ای نباید با مسائل اقتصادی ایران گره بخورد چون مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد مسئولان اجرایی کشور باید مشکلات اقتصادی کشور را حل و ایران را به خودکفایی کامل برسانند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: سازمان ملل و نهادهای بین المللی مانند حقوق بشر امروز به جای اینکه با نمادهای ظالم و زورگو برخورد کنند و جلوی اقدامات جنایتکارانه و غیر انسانی آنها را بگیرند به ملت مظلوم و مردم بی دفاع  در نقاط مختلف جهان گیر می دهند چون این نهادها ساخته دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی جنگی فرهنگی  نابرابر و رسانه ای علیه ارزشها و اعتقادات و آرمانهای ملت ایران را آغاز کرده اند، گفت: برای مقابله با این جنگ سرد دشمن یکی از مهمترین اقدامات زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: اگر یاد و خاطره شهدا در جامعه فراموش شود مردم به سمت مادیات و تعلقات دنیوی خواهند رفت و این همان چیزی است که دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال آن هستند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در ادامه خطبه های نماز جمعه نهاوند عنوان کرد: در هفته گذشته جلسه خبرگان رهبری تشکیل و با رای اکثریت اعضا آیت الله محمد یزدی بعنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

حجت الاسلام مغیثی عزل، نصب و نظارت بر کار رهبری را مهمترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری برشمرد و گفت: ولایت فقیه آنقدر در نظام اسلامی ارزش، جایگاه و منزلت دارد و برای دشمنان ما مهم و خطر آفرین است که یک نظریه پرداز غربی اعلام کرده برای اینکه ایران و تشیع را تسلیم کنید باید اول ولایت فقیه را حذف کنید.

وی رونمایی موشک سومار و ناوشکن دماوند را بعنوان سلاح های جدید ایران بخش دیگری از تجهیزان و پیشرفت های نظامی ایران برشرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران امروز را نباید با ایران ۳۰ سال پیش مقایسه کنند و باید بپذیرند ایران اسلامی امروز قدرت بلامنازع منطقه خاورمیانه است.

امام جمعه نهاوند عنوان کرد: سال ۹۳ رو به پایان است و رویدادهای مانند مدیریت جهادی با امر ولایت فقیه، حفظ حق و حقوق هسته ای ملت ایران و تلاش برای مقابله با تحریم ها و بهبود وضعیت معیشت مردم از جمله موارد مهم امسال بودند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه نهاوند با اشاره به مقابله و زور آزمایی مردم با عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی در برخی از کشورهای مسلمان جهان مانند اردن، مصر یمن و عراق و سوریه گفت: اگر مردم صبور، مقاوم و متحد باشند پیروز این نبرد هستند اما اگر با چند کشته و زخمی و فشار ناامید و تسلیم شوند شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به روزهای پایانی سال ۹۳ و فرا رسیدن نوروز و تقارن آن با ایام فاطمیه گفت: این آزمایش سختی برای مردم است تا مشخص شود مردم ایام فاطمیه را به نوروز و شادی های آن ترجیح می دهند و یا خدای ناکرده نوروز را بر عزاداری ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که روز چهارم فرودین سال آینده است ترجیح می دهند.

وی افزود: نوروز امسال باید رنگ و بوی فاطمی داشته باشد و مردم از انجام سنت های غلط و بدعت های نادرست این ایام مانند آتش بازی و انفجار مواد محترقه و مزاحمت و آسیب رسانندن به مردم اجتناب کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار