اختتامیه نخستین سوگواره استانی شبیه خوانی در حسینیه بزرگ روستای توت اردکان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 07 December 2015

به گزارش تابناک یزد،این سوگواره که بمناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی صورت گرفته بود،باحضور دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ،علی غیاثی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ، بخشدار خرانق و دیگر مسئولین و همچنین تمامی گروه های شرکت کننده مراسم اختتامیه در حسینیه توت برگزار شد.

در این سوگواره که با همکاری بخشداری خرانق و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی انجام شد،۹ گروه از شهرستانهای استان طی ۴روزدر حسینیه توت  به رقابت پرداختند که در آخر طبق رای داوران نفرات و گروهای برتردر بخشهای مختلف به اعلام گردید.
در بخش گروهی هیئت داوران ضمن تشکر و تلاش همت کلیه گروه ها،گروه تعزیه خوانی علمدار شهرستان میبد را به عنوان گروه برتر معرفی کردند و در بخش موزیک هیئت داوران مقام سوم این بخش را به گروه موزیک اباعبدالله الحسین شهرستان اشکذر اختصاص داد.
همچنین هیئت داوران مقام دوم این بخش را به گروه موزیک بیت العباس اردکان و مقام اول این بخش را به گروه موزیک علمدار میبد اختصاص داد.
در بخش مخالف خوانان برترهیئت داوران مقام سوم این بخش را به آقای امیرحسین زارع از گروه اشکذر و مقام دوم این بخش را به آقای علی محمد برخورداری از گروه خادم الحسین تفت و مقام اول این بخش را به آقای جمالدین مفیدیان از گروه علمدار میبد اختصاص داد.
همچنین در بخش موافق خوانان برتر هیئت داوران مقام سوم این بخش را به صورت مشترک به آقایان حسین آرامش از گروه طوفان کربلا اردکان وعلی عامری از گروه علمدار کربلا میبد اختصاص داد و مقام دوم این بخش را به آقای سعید بیگی از گروه علمدار میبد اختصاص داد و در این بخش فردی را حائز رتبه اول ندانست.
در بخش بچه خوان هیئت داوران مقام سوم این بخش را به آقای محمدجواد محمدی از گروه علقمه میبد و مقام دوم این بخش را به آقای عرفان فلاح از گروه خادم الحسین تفت و مقام اول این بخش را به آقای امیرمحمد شفیعی از گروه طوفان کربلا اردکان اختصاص داد.
همچنین هیئت داوران از گروه محبان اهل بیت ترک آباد بخاطر رعایت زمان و از گروه طوفان کربلا به خاطر نظم در اجرا تقدیر بعمل آوردند.
دیگر بخش مهم این اختتامیه حضور پیشکسوت بزرگ تعزیه خوان کشوری آقای اسماعیل محمدی بود که وی ضمن سخنرانی در این مراسم گوشه ای از کار خود را در معرض دید حاضرین به نمایش گذاشت و ضمن ابراز خرسندی از حضورشان در این مراسم مشکلات تعزیه خوانان در برگزاری مراسمات را مطرح کرد و خواستار اهمیت دادن بیشترمسئولین به این امر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار