اگر به انتقادات درست رسانه‌ها توجه شود شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود که نمونه آن را در حل مشکل بی‌آبی یک روستا در شهرستان خداآفرین شاهد بودیم که با حضور صدا و سیما در این روستا و گزارش مشکل آن مسوولان در جریان امر قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸ 14 March 2015

دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان این که این استان از جمله استان‌های بحران‌خیز کشور است، اظهار داشت: دستگاه‌ها باید در کنار کارهای عادی خود به بحث مدیریت بحران و حوادث پیش‌بینی نشده نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع پنج هزار زلزله در استان بعد از زلزله ارسباران، افزود: البته بسیاری از این زلزله‌ها به دلیل شدت پایین آن محسوس نبود، اما این آمار نشان می‌دهد که حرکت لایه‌های زیر زمین هنوز تثبیت نشده و هر لحظه احتمال وقوع حادثه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته حوادث جزوی از طبیعت هستند و مهم این است که آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث و مدیریت آنها را داشته باشیم.

جبارزاده گفت: خوشبختانه دستگاه‌های استان تکالیف خود را در خصوص مدیریت بحران به نحو احسن انجام داده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتقای جایگاه مدیریت بحران، گفت: مدیریت بحران به قدری مهم است که در برخی کشورها دارای وزارت‌خانه مستقل است و نگاه‌ها به مدیریت بحران باید در این سطح باشد.

وی با اشاره به احداث پارک 200 هکتاری مدیریت بحران با ظرفیت اسکان یکصد هزار نفر در تبریز، تاکید کرد: مشابه این طرح باید در سایر شهرهای استان نیز توسعه یابد و جزو برنامه‌های مدیریت استان نیز احداث پارک‌های چندمنظوره است.

جبارزاده با تاکید بر آمادگی کامل همه دستگاه‌های استان برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: در این ایام باید خصلت مهمان‌نوازی مردم آذربایجان را تقویت کنیم و میهمانان نوروزی به بهترین شکل پذیرایی شوند.

وی افزود: خوشبختانه در سال 93 استان آذربایجان شرقی پذیرای خیل کثیری از مسافران بود و باید این آمادگی در سال جدید هم ایجاد شود تا میهمانان تبریز و آذربایجان شرقی را با خاطره‌ای خوش ترک کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به انتشار گزارشی در خصوص سکونت یک خانواده شهید زلزله‌زده شهرستان اهر در کانکس اسکان موقت پس از دو سال از وقوع زلزله ارسباران، اظهار داشت: رسانه‌ها چشم و گوش مسوولان هستند و اگر مسایل را به درستی منتقل کنند باید از آنها تشکر کرد، در مورد اخیر نیز اگر مطلب به درستی منتقل نشده است باید روشنگری کرد و در هر حال کار علمی و منطقی نباید تحت تاثیر این گونه مسایل قرار گیرد.

وی با بیان این که مسوولان مطلقا نباید از انتقاد رسانه‌ها ناراحت شوند، افزود: ما ادعای معصوم بودن نداریم و ممکن است در یک جای کار ایراد داشته باشیم و این رسانه‌ها هستند که این اشکالات را منعکس می‌کنند.

جبارزاده تصریح کرد: از زمان حضور بنده در استان بیشترین انتقادها و حتی شایعه‌پراکنی‌ها متوجه خود من بوده است، اما کمترین اعتراضی از طرف بنده نشده و سایر مسوولان هم نباید از انتقادهای رسانه‌ها دلگیر شوند، چرا که ما با قبول مسوولیت خود را در معرض قضاوت و انتقاد رسانه‌ها قرار داده‌ایم.

وی با بیان این که هر انتقاد رسانه‌ها را به عنوان یک هدیه قبول کنیم، افزود: اگر به انتقادات درست رسانه‌ها توجه شود شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود که نمونه آن را در حل مشکل بی‌آبی یک روستا در شهرستان خداآفرین شاهد بودیم که با حضور صدا و سیما در این روستا و گزارش مشکل آن مسوولان در جریان امر قرار گرفتند.

جبارزاده با بیان این که مردم ناظر عملکرد مسوولان هستند، افزود: البته ناظر اصلی خداوند است و باید در تمام کارها خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم و به قصد قربت کار کنیم.

وی تاکید کرد: همه کارها باید با مطالعه انجام شود و صلاح مردم و دولت نیز در همین است، چرا که کار بدون مطالعه موجب تحمیل هزینه اضافی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که سال 93 سالی موفقیت‌آمیز برای استان آذربایجان شرقی در تمام بخش‌ها بود، افزود: ما در این سال زیربناهای توسعه استان را فراهم کردیم و باور داریم که با اجرای برنامه‌های مصوب و همت و غیرت مسوولان، سال 94 سال شکوفایی استان در تمام زمینه‌ها خواهد بود.

حاضر بسیاری از خانه‌های فرسوده در تبریز در مقابل حوادث آسیب‌پذیر هستند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت بیمه حوادث عمومی مانند زلزله اظهار داشت: بیمه با مبلغ کم می‌تواند در مواقع حساس کمک مردم و دولت باشد و جلوی زیان‌های سنگین را بگیرد.

محمدصادق پورمهدی با بیان این که فرهنگ‌سازی بیمه امری ضروری است، گفت: در حال حاضر بسیاری از خانه‌های فرسوده در تبریز در مقابل حوادث آسیب‌پذیر هستند و بیمه آنان ضروری است.

وی بر همراهی شوراهای اسلامی، شهرداری و دهیاری‌ها تاکید کرد و گفت: می‌توان مبالغ بیمه‌ای را که اندک است به صورت غیرمستقیم از طریق قبوض دریافت کرد که در این راستا اخذ مصوبه از شورای اسلامی ضروری است.

ساعی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم از تشکیل و فعالیت ستاد ایمنی استقبال از بهار در آذربایجان شرقی همزمان با کل کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار