ماجرای معلم کتاب سوم ابتدایی ما؛
به گزارش تابناک گیلان،طی روزهای اخیر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطلبی منتشر شده است مبنی بر اینکه یکی از معلمان فداکار در سکوت خبری فوت کرده است. این مطلب توسط نویسنده با انتشار عکسی متعلق به چند سال پیش...
کد خبر: ۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲ 14 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،طی روزهای اخیر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطلبی منتشر شده است مبنی بر اینکه یکی از معلمان فداکار در سکوت خبری فوت کرده است. این مطلب توسط نویسنده با انتشار عکسی متعلق به چند سال پیش این معلم فداکار منتشر شده است و طوری به مخاطب القا می‌شود که انگار در همین چند روز گذشته، معلم فداکاری فوت کرده و هیچ کس جز نویسنده حواسش به این ماجرا نبوده است!

 به نظر می‌آید نویسنده این مطلب یا از جریانات زمان دو سال عقب است یا اینکه خودش را ظاهراً دو سال عقب نگه داشته است و البته اگر دو سال هم عقب باشد باز هم، فوت این معلم فداکار در سکوت خبری نبوده است.

 اما واقعیت ماجرا: آقای حسن امیدزاده معلم فداکاری است که داستان فداکاری‌اش در کتاب سوم ابتدایی و در درس فداکاران ثبت شده است. در حقیقت درس هشتم کتاب سوم ابتدایی با عنوان «فداکاران» درباره ایثارگران کشورمان است که یکی از آنها حسن امیدزاده است. در این کتاب آمده است: «حسن امیدزاده معلم فداکاری است که در یک واقعه آتش‌سوزی جان دانش‌آموزان را نجات داد.

 وقتی بخاری کلاس آتش گرفت و دانش‌آموزان در شعله‌های آتش گرفتار شدند، این معلم شجاع و فداکار گیلانی، جان خود را به خطر انداخت. تعدادی از دانش‌آموزان را نجات داد و خود در آتش سوخت و گرچه زنده ماند اما نشان سوختگی که نشانه افتخار اوست، برای همیشه بر بدنش باقی ماند».

آری «حسن امیدزاده بیجارسری» معلم فداکاری بود که در بهمن ماه سال 76 برای نجات 30 دانش‌آموز گرفتار در آتش‌سوزی مدرسه روستای بیجارسر شفت، خود را به شعله‌های آتش سپرد و از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شدید شد.

 این معلم فداکار پس از 15 سال تحمل درد و رنج ناشی از سوختگی شدید در سن 58 سالگی در آخرین روزهای تیرماه سال 91 فوت کرد.

 پس از فوت این معلم فداکار، به جز رسانه‌های خبری که به انعکاس این خبر اقدام کردند ، مسئولان وقت آن زمان از جمله رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان پیام تسلیت صادر کردند.

نکته حائز اهمیت اینکه، یادواره‌هایی نیز برای گرامیداشت این معلم برگزار شده است که در یادواره سال جاری، وزیر آموزش و پرورش حضور دارد. به نظر می‌آید اگر نویسنده مطلب دروغین، نام «حسن امیدزاده» را در اینترنت جستجو می‌کرد، حتما از فوت این معلم، خبرهای منتشر شده و حتی گفت‌وگو با همسر و فرزندان این معلم مطلع می‌شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار