بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 30 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان
؛
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


واکنش یکی از مخاطبان تابناک به سخنگوی شورای شهر لنگرود

تابناک گیلان: صبح امروز از همین رسانه اظهارات تکان دهنده سخنگوی شورای شهر لنگرود در گفت و گو با تابناک را با عنوان : این 3 نفر بیرون می روند اما 20 نفر دیگر می آیند! / نامه استانداری به شورای شهر صحت دارد منتشر کردیم که یکی از مخاطبان تابناک در واکنش به این خبر متن زیر را برای ما ارسال کرد:


جناب سخنگو بزرگوار . فرمایش کردید که (ما هر فرد دیگری را هم جذب می کردیم فامیل یکی از مردم لنگرود می شد!)

اولا مگر شما یعنی شورای اسلامی شهر می تواند  به صورت قانونی نیرو جذب بدنه شهرداری کند ؟؟؟ آیا قانون این اجازه را به شورا داده است که نیرو جذب در شهرداری کند ؟؟؟ و آیا اصلا خود می دانید چه گفته اید در این کلام تان ؟؟

آیا صرف شورا عضو شورا بودن شما ، شخص خودتان می توانید داماد خود را به عنوان روز مزد جذب شهرداری کنید ؟ این اجازه را کی به شما داده ؟ ایا مردم این اجازه داداده اند که به واسطه رای شان وارد شورا شده اید ؟ آیا این اجازه را قانون به شما داده ؟ آیا خود را صاحب حق می دانید ؟؟؟

دوم : شما که در دوره سوم شورای اسلامی شهر به واسطه نمی دانیم چه سناریویی شهرتان را ورود دادید به شهرداری آن هم با کمک آن شهردار وقت . آیا می توانید بگویید چگونه و بر چه اساسی شوهرتان وارد شهرداری شد آن هم در آن برهه ؟؟؟

در حالی که خیلی از کسان از جوانان شهر جویای کار درخواست اشتغال را از قبا به شهرداری داده بودند.

خانم سخنگو اینان سوالاتی هستند که باید جواب بدهید . باید پاسخ گو باشید تا بدانید مردم هوشیارند .

سخنگوی بزرگوار . شما گفتید این هجمه را رسانه ها درست کرده اند . آیا نمی دانید که رسانه ها همه مجرای سخنان افکار عمومی شهر هستند . آیا نمی دانید که آنچه که در این خصوص و عملکردتان ایجاد شده ، و به زعم شما هجمه رسانه ای است ، همه سخنان همین مردم کوچه و بازار است ؟؟؟

یعنی اگر مردم در مورد اعمال بی قانونی شما سخن بگویند ، هجمه به راه انداخته اند ؟؟؟؟
خانم سخنگو واقع بین باشید و واقعیت را ببینید.

مردم هوشیارند.




انتقاد ندیمی به وزارت کشاورزی ؛ از این گونه نگاه‌ها متاسفیم!

واردات برنج باید در راستای تولید داخل باشد

تابناک گیلان: ابوذرندیمی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه زمان واردات برنج نباید با زمان برداشت برنج داخل همراه باشد،گفت: واردات برنج باید در راستای تولید داخل باشد وگرنه ما عملا اقتصاد مقاومتی نخواهیم داشت.

واردات برنج به داخل نشان دهنده این است که تجارت بر تولید غالب می شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه انتظارایجاد طرح یکپارچگی نوسازی اراضی می شود، افزود: اکنون شاهد این هستیم که برنج داخل روی دست کشاورزمانده است و می توان این را توزیع داخلی کرد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،تصریح کرد: واردات برنج به داخل نشان دهنده این است که تجارت برتولید غالب می شود.

جهاد کشاورزی مدافع تولید محصولات داخل باشد

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه جهاد کشاورزی مدافع تولید محصولات داخلی باشد،اظهارداشت: ما روز به روز گرفتار نگاه هایی هستیم که تولید داخلی را مانع می شوند.

چنین رویکردی خوب نیست،از اینکه این گونه نگاه‌ها به تولید داخل وجود دارد متاسفیم.







آخرین لیست گزینه های احتمالی کاندیداتوری مجلس از حوزه انتخابیه رشت

خزر نوشت: حسن تامینی در اولین حضورش بعنوان پدیده انتخابات پس از راهیابی به مرحله دوم به مجلس راه یافت و با ارائه چهره ای متعادل در دوره بعدی با بیش از ۸۰۰۰۰ رای بعنوان مرد اول رشت راهی بهارستان شد.

تامینی از معدود نمایندگان گیلانی است که حدود وظایف و اختیارات نمایندگان را رعایت می کند و در کار قوه مجریه و عزل و نصب های استان و شهرستان مداخله نمی کند. وی که تصمیم خود را برای هت تریک کردن در انتخابات مجلس گرفته است، در گذشته اعلام کرده بود که قصد ندارد کاندیدا شود ولی در حال حاضر بنا به درخواست های مکرر اطرافیان، می خواهد وارد کارزار انتخابات شود.

با توجه به ریزش نیروهای اصلی و همچنین کاندیداتوری چندین نفر از بخش لشت نشا می توان گفت در صورت ثبت نام در انتخابات ۹۴ راه دشواری برای نشستن بر صندلی سبز نمایندگی خواهد داشت.

 

 

نماینده اصولگرای رشت، سابقه نمایندگی ۲ دوره مجلس را در کارنامه خود دارد. کوچکی نژاد در انتخابات سال ۸۶ بعنوان نفر اول و در انتخابات دور گذشته در مرحله دوم وارد بهارستان شد.

وی علی‌رغم هجمه رسانه‌ای گاه و بیگاه سابقه شکایتی از رسانه ها را در پرونده خود نداشته است. کوچکی نژاد چندان علاقه ای به هیاهوی رسانه ای ندارد و بیشتر سرگرم رتق و فتق امور مردم است. دفتر ملاقات مردمی او در نزدیکی پارک قدس یکی از شلوغ ترین و پرترددترین دفتر نمایندگان گیلان است و توصیه نامه های او معمولاً در ادارات استان ذی نفوذ اند.

نماینده اصولگرای رشت حامیان پروپا قرصی در روستا داشته و علی رغم نچرخیدن پاشنه در دولت به نفع وی، بعید است که نتواند در ورود به مجلس موفق باشد.

 

 

جعفرزاده در انتخابات گذشته در مر حله دوم توانست با حمایت ستاد انتخاباتی دکتر تامینی جواز حضور در مجلس را بدست آورد. با این حال برخی هوادارانش در محافل خصوص منکر این حمایت بوده و وی را چهره ای مستقل قلمداد نموده اند.

جعفرزاده در طول اولین دوره نمایندگی خود حاشیه های فراوانی داشت. شکایت های متعدد از رسانه ها، ارسال پیامک منشوری به یک خبرنگار، نوشتن نامه قابل تامل و عجیب خطاب به یکی از روحانیون خوشنام استان، از مهم ترین حاشیه هایی بود که دامن جعفرزاده را گرفت.  وی اگر بتواند از فیلتر شورای نگهبان گذر کند، ممکن است بار دیگر خود را در صحن بهارستان ببیند.

 

 

نماینده سابق مردم رشت که در انتخابات گذشته موفق به اخذ صلاحیت نشد از دیگر نامزدهای احتمالی مجلس از شهرستان رشت است. صادق زاده را می توان یک چهره علمی و از اصلاح طلبان معتدل دانست که همواره در پست های مهم کشوری مشغول به فعالیت بوده است. در دولت تدبیر و امید نیز نام صادق زاده برای پست معاونت علمی رئیس جمهور و چند معاونت وزیر دیگر مطرح بود که در نهایت نتوانست به این عناوین برسد.

به نظر می رسد صادق زاده اگر این بار موفق به اخذ صلاحیت شود، با حساب باز کردن بر روی لشت نشایی ها و همین طور اصلاح طلبان معتدل، راه سختی را برای ورود به بهارستان در پیش نداشته باشد. حضور صادق زاده با توجه به سبد رای تقریبا مشترک با تامینی و جعفرزاده، عرصه را برای این دو نماینده فعلی در لیست سه نفره رشت به شدت تنگ خواهد نمود.

 

 

فیاض زاهد یکی از اصلاح طلبانی است که به نظر می رسد، از کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از حوزه رشت باشد. وی در سال 79 نیز کاندیدای انتخابات مجلس بود که نتوانست آرای لازم را برای رسیدن به بهارستان کسب کند. حضور زاهد در این لیست تنها به این خاطر است که خواستیم گزارش جامعی را ارئه دهیم! وگرنه احتمال اخذ صلاحیت عضو هیات مدیره زامیاد، با توجه به برخی اظهارات عجیب و قابل تاملش نزدیک به صفر است!

وی که مدتی عضو تیم گرداننده روزنامه‌های اعتماد و اعتماد ملی بود و به ادعای برخی سایت های خبری در بحبوحه فتنه 88 بازداشت شد. وی بعدها در مصاحبه با سایت تقاطع، تسخیر سفارت آمریکا و اعدام سران رژیم طاغوت را تندروی زمان انقلاب و مستی توده‌ها توصیف کرد و مدعی شد: پس از انقلاب مستبدانی ظهور کردند که خود دچار نوعی استبدادزدگی بودند.

وی سال گذشته نیز در گفتگویی عنوان کرده بود که "ما خاطره خوبی از انقلاب 57 نداریم."

حسین رضاپور، این سردار سپاه دو دهه از عمر خود را در تهران سپری نموده است و می توان از وی بعنوان یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی نام برد.

رضا پور روی لشت نشایی ها حساب ویژه ای باز کرده است. البته در صورت کاندیداتوری تامینی و تایید صلاحیت صادق زاده بعید به نظر می رسد وی توفیق چندانی در جلب نظر همشهریان خود داشته باشد.

قابلمه هایی که او در چند ماه گذشته به خبرنگان هدیه داد، حسابی نام وی را بر سر زبانها انداخت!! تعداد آرای رضاپور شاید به زحمت از 3 رقم تجاوز نماید!

 

 

احمد رمضانپور، سیاستمدار باسابقه که سابقه نمایندگی مردم شهرستان رشت در دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد، از متحصنین مجلس ششم بوده و در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ریاست ستاد انتخاباتی عارف در گیلان را بر عهده داشت.

هر چند احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات پیش رو چندان کم نیست اما موفقیت در اخذ صلاحیت برای او چیزی شبیه به معجزه است!

 

 

رضاجمشیدی چناری، عضو سابق شورای شهر رشت و هیئت علمی دانشگاه گیلان که با انتخابات شورای شهر و با رای خیره کننده ای به عمارت شورای شهر رشت پا گذاشت.

جمشیدی جوان که ریاست اولین سال دوره چهارم شورا را بر عهده گرفت، هیچگاه و در هیچ جایی به صورت علنی و مستقیم ورودش را برای مجلس اعلام نکرد اما علاقه وی برای ورود به این عرصه بر کسی پوشیده نیست. جمشیدی از جمله افرادی است که به دلیل رزومه علمی با سرعت زیادی مسیر پیشرفت را طی کرد.

جمشیدی این روزها به شدت توسط یکی از نمایندگان فعلی رشت مورد هجمه و تخریب قرار می گیرد. گناه او گویا تن ندادن به خواسته آقای نماینده در جلوگیری از عزل شهردار سابق و البته برخی تسویه حساب های شخصی و مرتبط با مسایل دانشگاهی است.

 

 

 

کاندیدای همیشگی اصولگرایان سنتی استان، این بار اما آمدنش در هاله ای از ابهام است چرا که علی الرغم زمزمه های کاندیداتوری از سوی اطرافیان، ابراز بی میلی برای ثبت نام انتخابات آینده می کند. نامدار در دوره گذشته رای بسیار خوبی کسب کرد ولی از رسیدن به مرحله دوم بازماند. بسیاری او را به صداقت در گفتار و رفتار می شناسند.

وی که توانست با کمترین هزینه در دوره گذشته رای بالایی را کسب کند، شاید حضورش بر خطر تعدد کاندیداها در جبهه اصولگرایی بیفزاید. خطری که فضا را برای فعالیت معدود اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده، به شدت فراهم می کند.

 

 

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه و امام جمعه موقت کیاشهر و خشکبیجار هم گویا سودای بهارستان را در سر می پروراند. وی که متولد روستای پشکه پائین محله بخش کوچصفهان و از یک خانواده مذهبی است، به مدد سخنرانی های کشوری و عضویت در کانون خطبای کل کشور، به چهره ای فرا استانی تبدیل شده است.

سید رضا مطهری، از شاگردان آیت ا… فومنی بوده و در بین نیروهای ارزشی و ولایی از مقبولیت خاصی برخوردار است. فعالیت های فرهنگی ورزشی مطهری به علاوه سخنرانی های او در سراسر شهرستان رشت او را تبدیل به یک از گزینه های مطرح برای حضور در بهارستان تبدیل کرده است هر چند خودش می گوید تا زمانی که از پیروزی در انتخابات مجلس مطمئن نباشم، وارد عرصه نخواهم شد!

 

 

سردار اصولگرایی که در انتخابات پیشین با پنجم شدن به مرحله دوم انتخابات مجلس راه یافت اما در مرحله دوم علی رغم حمایت و پشتیبانی ستاد نماینده منتخب آن دوره نتوانست راهی بهارستان شود.


سردار علیزاده فرمانده سابق بسیج و سپاه قدس استان گیلان بود و هرگز سپاه و بسیج را به قصد مسئولیت در سایر حوزه‌‌ها ترک نکرد. از او به عنوان مغز متفکر جریان‌سازی در جبهه اصولگرایی گیلان یاد می‌شود.

علیزاده نیز مانند سایر اصولگرایان اگر با کثرت کاندیداهای اصولگرا مواجه نشود، می تواند یکی از گزینه های محتمل راهیابی به بهارستان باشد. هرچند که وی اقبال زیادی در بین مردم دارد و در صورت حضور در انتخابات و کاندیداتوری یکی از برگ‌های برنده اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم خواهد بود.

سردار علیزاده معتقد است در مهلت قانونی کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری خود را اعلام می‌کند و مخالف شدید تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است.

 

کمتر کسی است که استاندار اسبق و محبوب گیلان را نشناسد. روح الله قهرمانی چابک، در دوره قبل نیز برای ورود به انتخابات مجلس اعلام آمادگی کرد، اما موفق به اخد تاییدیه شورای نگهبان نشد.

وی در صورت اخذ تائید از شورای نگهبان از پر شانس ترین کاندیداها برای ورود به بهارستان خواهد بود. البته شایعاتی نیز مبنی به ورودش از رودسر و املش به گوش می رسد. قهرمانی پس از برکناری از استانداری گیلان، سفیر ایران در کویت شد.

 

 

ابراهیم (وحید) سقایی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی یکی از خواهر زاده های معروف رشت است که به واسطه دایی معروفش یعنی دکتر نوبخت از موقعیت خوبی در نزد اعتدال گرایان استان برخوردار است.

سقایی که سابقه شهرداری سنگر را نیز در کارنامه دارد در کنار لشت نشایی بودن و نزدیکی به اصلاح طلبان و همچنین اعتدال گرایان استان از شانس بالایی برای مجلس برخوردار است.

آخرین فرماندار دولت قبل که شایعات حضورش در انتخابات گذشته مجلس به وقوع نپیوست این بار اما عزم خود را جزم کرده است. وی به عنوان فردی که هم برادرش و هم برادر همسرش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، محبوب خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

عظمتی، فرمانداری و فرماندهی سپاه را در چند شهرستان گیلان سپری کرده و جوان‌گرایی و بها دادن به نیروهای متخصص را از مهمترین برنامه هایش می شمارد.

وی علی رغم بخش مرکزی، این روزها طرفداران بسیاری در سایر بخش‌ها داشته و بیشترین اقبال خود را در بین کوچصفهان ها جستجو می کند. بسیاری عظمتی را رکوددار کسب آرا در انتخابات آتی می‌دانند. امری که باید منتظر ماند و نتیجه را دید.

 

 

نماینده مردم رشت در مجلس هشتم، فرمانده سابق بسیج و ناحیه انتظامی گیلان، مدرس دانشگاه. این ها تنها بخشی از سوابق سردار آقازاده می باشد. نماینده اصولگرای دوره قبل شهرستان رشت که در این دوره جایش را به جعفرزاده داد یکی از کاندیداهای احتمالی و خوشنام اصولگرایان برای ورود به مجلس است.

” آقا سیدعلی” شهرباران مدیری مقتدر، متواضع و با کارنامه درخشان در دوران دفاع مقدس و پس از آن است، مردی که در دوره گذشته نیز با حدود هزار و ۲۰۰ رای از نمایندگی مجلس بازماند.

سردار آقازاده با کمک دوستان انقلابی‌اش یکی از شانس‌های تصدی کرسی حوزه انتخابیه رشت در مجلس دهم است. آقازاده بیشترین محبوبیت را مرهون اخلاق و رقتار متواضعانه خود است.

علی محمد جلوه، معلم اخلاق و استاد دانشگاه؛ از اعضای شورای راهبردی حزب الله گیلان است که رجایی‌گونه در انتخاباتها حضور داشته و توانسته در دوه گذشته رای خوب و بالایی را کسب کند.

مسئولیت چندین گروه پژوهشی و عضویت در بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مرکز علمی از جمله فعالیت‌های علی‌محمد جلوه است. جلوه علاقه خاصی به مطالعه دارد و همواره بیشترین وقت خود را صرف مطالعه، پژوهش و تدریس گذاشته است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
میخوام بدونم که سخنگوی شورا حالا که مردم همه چیزو فهمیدن ولی بعضی ها که بیشتر با شما راحتن و گفتن ازتون شکایت می کنن چرا برای ساکت کردنش دارین یکی از افراد خانوادش رو در شهرداری مشغول می کنین. دارین باج میدین دیگه. البته بیشتر از این از شما انتظار نمی ره. وجهه شما تو لنگرود سیاهه ولی شما روتون زیاده...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار