رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان البرز:
حفظ صیانت خبرنگاران و فعالان رسانه ضروری است به همین منظور اهالی رسانه باید مطالبات خود را با خانه مطبوعات در میان بگذارند.
کد خبر: ۱۳۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲ 24 November 2015
نخستین جلسه نشست رسانه‌ای رئیس هیئت‌مدیره و مدیر خانه مطبوعات استان البرز عصر امروز سه‌شنبه در سالن جلسات اداره کل ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

مهدی جعفری رئیس هیت مدیره خانه مطبوعات استان البرز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و گفت: از تشکیل دومین دوره انتخابات خانه مطبوعات تاکنون ۱۷ جلسه برگزار و دغدغه‌های اهالی رسانه موردبررسی قرارگرفته است.

جعفری در ادامه به تصویب ۱۰۰ مصوبه در خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: ۷۰ مصوبه اجرا و ۳۰ مصوبه دیگر در حال پیگیری و اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل‌توجهی از مصوبات جلسات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات پیرامون وضعیت پرداخت مالیات توسط نشریات استان و مباحثی مانند تشکیل تعاونی مسکن و مصرف اهالی رسانه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره مطبوعات و غیره بوده است.

جعفری در ادامه با تأکید بر اینکه طبق اساسنامه خانه مطبوعات ۱۵ وظیفه به عهده اعضای هیئت‌مدیره است، گفت: در حال حاضر ساختمان خانه مطبوعات استان یک اتاق ۱۲ متری استیجاری‌ای در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرج است پس از دومین دوره انتخابات خانه مطبوعات تلاش اعضا بر این بوده است که این تَشکل دارای ساختمانی مستقل شود.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان البرز با تأکید بر اینکه تلاش اعضای هیئت‌مدیره در راستای ایجاد زیرساخت‌های اولیه برای خدمات‌رسانی به اهالی رسانه است، گفت: در حال حاضر و پس از تلاش‌های زیاد قطعه زمینی ۲۰۰ متری جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات استان واگذارشده تا ساختمانی مستقل بسازد.

وی حفظ شان خبرنگاران را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانه مطبوعات اعلام کرد و گفت: حفظ صیانت خبرنگاران و فعالان رسانه ضروری است به همین منظور اهالی رسانه باید مطالبات خود را با خانه مطبوعات در میان بگذارند.

جعفری پیگیری خواسته‌های اهالی رسانه را وظیفه خانه مطبوعات دانست و گفت: معتقدیم دغدغه‌های خبرنگاران باید آسیب‌شناسی شود تا بتوانیم جذب حداکثری داشته باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان البرز با اعلام اینکه در حال حاضر پرونده ۵۵۰ خبرنگار در خانه مطبوعات موجود است، گفت: بسیاری از این پرونده‌ها ناقص است و نیاز به پالایش دارد.

جعفری در ادامه به تهیه فرم خود اظهاری سرپرستان رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: این فرم باهدف جمع‌آوری اطلاعات اهالی رسانه طراحی‌شده و در اختیار مدیران مسئول و سرپرستان رسانه‌های استان قرارگرفته است.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان البرز شناسایی نقاط ضعف حوزه رسانه در استان را ضروری دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر در حوزه رسانه استان هیچ‌گونه آمار و اطلاعاتی وجود ندارد.

جعفری با تأکید بر اینکه بانک اطلاعات اصحاب رسانه در استان موجود نیست، گفت: در حال حاضر تعداد اخبار منتشرشده و همچنین دسته‌بندی اخبار، موجود نیست و این‌یک ضعف بزرگ است.

وی در خصوص پرداخت مالیات توسط رسانه‌ها در استان گفت: دفاتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری در صورتی می‌توانند از پرداخت مالیات معاف شوند که مدیران مسئول کشوری روزنامه ها در فرم مالیاتی بخش نمایندگی استان‌ها و شهرستان‌ها خود را فعال کرده باشند.

وی در خصوص مالیات نشریات محلی گفت: شرایط برای نشریات محلی کمی پیچیده‌تر است مدیران مسئول باید اقدام به دریافت کد کارگاهی کنند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان البرز در خصوص پرداخت ارزش‌افزوده توسط نشریات گفت: نشریاتی که مراحل معافیت مالیاتی را انجام دهند از پرداخت ارزش‌افزوده نیز معاف می‌شوند.

جعفری به راه‌اندازی تعاونی مصرف اصحاب رسانه در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: این تعاونی در ورودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دایر خواهد شد.

وی در ادامه به راه‌اندازی صندوق اعتباری حمایت از اصحاب رسانه در استان اشاره کرد و گفت: به هر میزان سرمایه که توسط استان به این صندوق تعلق گیرد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به همان میزان کمک خواهد کرد.

جعفری در پایان گفت: سایت خبری خانه مطبوعات استان در حال راه‌اندازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار