نماینده اوقاف در بازار تهران گفت: ملک موقوفه ای که محل اسکان معتادان باشد، نداریم .
کد خبر: ۱۳۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 23 November 2015
بهزاد یعقوبی نماینده اوقاف در بازار تهران تهران با رد ادعای یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران که در گفتگویی عنوان کرده بود پلاک قرمزهای منطقه ۱۲، اوقافی هستند، گفت: به جرات می گویم حتی یکی از املاک موقوفه بازار محل اسکان معتادان نیست.
 
وی افزود: نیمی از بازار تهران، وقف است که ما برای ساماندهی آن ها و رفع هر گونه مسئله در قبال این املاک، کمیته ای تشکیل داده ایم و این کمیته جلسات منظمی در این زمینه برگزار می کند.
 
یعقوبی ادامه داد: در این دو سالی که به عنوان نماینده اوقاف بازار تهران فعالیت می کنم، تمام املاک موقوفه و حتی املا ک غیر متصرفی(که اوقاف صرفا بر آن ها نظارت دارد)  را شناسایی کرده ایم.
 
نماینده اوقاف در بازار تهران گفت: عمده املاک مسکونی ما در بازار، در شرق و جنوب آن سکونت دارند؛ همه این املاک نیز شناسایی شده اند. این املاک مسکونی اند و بلا استفاده نیستند که بخواهند محل سکونت معتادان باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به محله امامزاده یحیی گفت: در این محله نیز ما ۹ هزار متر مربع موقوفه داریم که ۲ سال است درباره آن ها با شهرداری دچار چالش هستیم.
 
یعقوبی توضیح داد: شهرداری می گوید برای بهسازی این محله طرحی در دست اقدام است. ما نیز منتظریم تا در راستای تحقق این طرح املاک اوقافی تملک شوند.
 
نماینده اوقاف در بازار تهران افزود: اخيرا نشستي با حضور حجت الاسلام محمدزاده مدير كل اوقاف استان تهران و سيد جليل عظيمي رييس اوقاف جنوب و شرق، عابد ملكي شهردار منطقه ١٢ و اينجانب جهت تملك ٢٠٠٠ متر مربع موقوفات محله امامزاده يحيي برگزار شده كه خروجي جلسه بسيار عالي بوده وقرار براين شده كه بعد ازتملك تبديل به فضاي سبز و بازانداز شود.
 
یعقوبی در خاتمه گفت: وقف میراث ماندگار است. این املاک پس از تملک توسط شهرداری بر اساس قیمت و ارزشی که دارد در جای دیگر تبدیل به احسن خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار