به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ازخوي،این مطلب را دکتر حمید خویی نوه آیت الله العظمی خویی در سومين همایش بزرگذاشت این عالم جلیل القدر در شهرستان خوی عنوان کرد و گفت:شاخصه های اخلاقی آیت الله خویی بیشتر از شاخصه های علمی شاگردانش را شيفته خود مي كرد.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 23 November 2015

وي با بيان اينكه ،بنده به عنوان عضوی از خانواده آن حضرت شاهد بودم که ایشان دنیا را به تمام معنی کوچک می دیدند و در طول دوران زندگانیشان مشکلات و مصیبتهای بسیاری دیدند ولی هرگز نشکستند و معتقد بودند که در تمام سختی ها خداوند خود ناظر است و سختی ها را ساده می کند.

دكترحمید خویی نوه آیت الله العظمی خویی درادامه سخنان خودبه ديدگاه هاي اخلاقي و تربيتي ايشان اشاره كرد و گفت: حضرت آیت الله خوی ديدگاه هاي مهمی در زمینه اخلاقی و تربیتی داشتند و در طول دوران حیاتشان همواره شاگردان را به داشتن زهد، نظم، ادب، تعلیم و تربیت، احترام به اساتید، بزرگان، پدر و مادر، حفظ و انس با قرآن، شیفتگی در ولایت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع)، تواضع و فروتنی، عدم کینه ورزی و داشتن ظرفیت قبل از نعمت الهی توصیه می کردند.

وی تصریح کرد: حضرت به تعلیم و تعلم علاقه بسياري داشت و می فرمود که بهترین راه یاد گرفتن علم، یاد دادن آن است.

دكتر حميد خويي درپايان خاطرنشان كرد : آیت الله خویی هرگز کینه کسی را به دل نگرفتند چرا که مکتب آموخته رسول الله(ص) بود .

خبرنگار :فرخ زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار