در دیدار با مسئولین ستاد یادواره شهید زین الدین:
مادر شهیدان زین‌الدین همچنین گفت: بنده اخیراً به دیدار مقام معظم رهبری رفتم وقتی گزارشی از فعالیت‌های اجتماعی خودم به ایشان می‌دادم گفتند همه را اطلاع دارم به نحوی که بنده فکر کردم ایشان همیشه همراه ما خانواده‌های شهدا هستند.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 18 November 2015
به گزارش تابناک قم، وقتی برای تهیه گزارش دیدار مسئولین ستاد یادواره سردار شهید زین‌الدین و سرداران و 6000 شهید استان قم با مادر بزرگوار شهیدان زین‌الدین همراه با گروه خبری به منزل ایشان رفتیم تصور می‌کردم همانند بسیاری دیگر از این دیدارها گزارشگر سخنانی کلیشه‌ای و قابل پیش‌بینی خواهم بود. اما این تصور درستی نبود.

 اولین نکته‌ای که در جمع مشهود بود حضور تعدادی از همرزمان شهید زین‌الدین در جمع بود که هنگام بیان خاطرات دفاع مقدس از آن شهید با واژه "آقا مهدی" یاد می‌کردند آن‌چنان که گویا درباره یکی از برادرهای خودشان صحبت می‌کنند.

همین موضوع احساس صمیمیت ”مادر و فرزندی" بین یادگاران دفاع مقدس حاضر در جمع و مادر شهید زین‌الدین را ایجاد می‌کرد. احساسی که با شروع صحبت‌های مادر شهید هرلحظه بیشتر بر جلسه حاکم شد.

 "حاج خانم" با اصرار همرزمان شهید و علیرغم اظهار کسالت و ناخوشی شروع به صحبت کرد. از همان ابتدا وقتی آیاتی از قرآن مرتبط باارزش شهید و شهادت را که با انتخابی دقیق و عالمانه و درعین‌حال با لحنی بسیار دلنشین و "به تمام معنا "مادرانه" قرائت نموده و ترجمه آن‌ها را بیان کرد، این‌گونه احساس کردم که پای سخنرانی یکی از اساتید توانمند قرآن در حوزه نشسته‌ام.

 این احساس وقتی بیشتر شد که لابه‌لای صحبت‌های بعدی‌شان متوجه شدم در طول مبارزات و حمایت‌های بیش از 50 ساله خانواده "زین‌الدین" از انقلاب اسلامی تا امروز، این بانوی پرتلاش همواره از جلسات قرآن برای تبیین ارزش‌های اسلام و انقلاب بهره برده و می‌برند.

در این میان ذکری از مرحوم "حاج عبدالرزاق زین‌الدین" پدر شهیدان زین‌الدین هم به میان آمد که در راه پیروزی انقلاب رنج مبارزه و بازداشت و تبعید را به جان خرید و بعد از انقلاب نیز تا پایان عمر همواره در خط امام و رهبری باقی ماند.

بعدازاین مقدمات، حاج خانم از ارادتش به بچه‌های لشکر 17 سپاه قم گفت و بعد هم گویا او نیز با همان احساس صمیمیت از حضور در جمعی که باید همه آنچه در دل را بگوید قرارگرفته است، از دغدغه‌های این روزهایش گفت.

در میان دغدغه‌هایش تأکید بر دو نکته بیشتر بود. اول اشاره دردمندانه‌ای به وضعیت این روزهای فرهنگی جامعه و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جان‌فشانی کردند.

به خصوص موضوع حجاب و عفاف و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر که صراحتاً به آن‌ها اشاره کرد.

تأکید دیگرشان هم بر مداومت به سفارش شهدا در پیروی از ولایت بود، دراین‌باره مضمون صحبتشان این بود که همان‌گونه که یاران و پیروان ائمه معصوم ما با توجه به شرایط زمان خود هر یک وظیفه خود را شناختند و بر اساس آن امامشان را یاری کردند و شهدای ما امام را در پیروزی انقلاب و جنگ یاری کردند، امروز هم ما باید همان‌طور رهبرمان را یاری کنیم.

هنگامی‌که ذکری از دیدار اخیرشان با رهبر معظم انقلاب کردند، از اینکه به دلیل بالا بودن سن و سالشان نمی‌توانند با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر، به رهبر انقلاب کمک کنند اظهار افسوس و استغفار به درگاه خدا کردند که این کلام ایشان جمع حاضر را تحت تأثیر قرارداد.

مادر شهیدان زین‌الدین همچنین گفت: بنده اخیراً به دیدار مقام معظم رهبری رفتم وقتی گزارشی از فعالیت‌های اجتماعی خودم به ایشان می‌دادم گفتند همه را اطلاع دارم به نحوی که بنده فکر کردم ایشان همیشه همراه ما خانواده‌های شهدا هستند.

وی افزود: در این دیدار وقتی ایشان را دیدم احساس کردم چقدر غریب هستند و ما باید با کارهایمان بیشتر از رهبر معظم انقلاب پشتیبانی کنیم، اگر فقط به برگزاری یادواره شهدا بسنده کنیم خیلی کم‌کاری کرده‌ایم. اگرچه برگزاری یادواره شهدا خیلی خوب است ولی در راستای همین کارها باید برای اقشار مردم و مدارس و دانشگاه‌ها هم کارهای فرهنگی بشود که خیلی مهم است.

وقتی به مفهوم این سخنان مادر شهید فکر می کنم در عمق معنای آن، درک صحیح و باور خانواده‌های شهدا به جمله معروف امام راحل که فرمودند «ولایت‌فقیه همان ولایت رسول‌الله هست» را یافتم و تنها به همین سبب بود که چنین مادرانی که سرداران شهید را در دامان پاک خود پرورش دادند، از تقدیم آن‌ها در راه انقلاب دریغ نکردند.

به‌راستی باید مادران شهدا را اسوه‌های ولایتمداری، تلاش و صبر دانست. اسوه‌هایی که چشم و چراغ ما در فتنه‌ها و راهنمای ملت در پیمودن راه آینده‌اند.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار