کد خبر: ۱۳۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی یزد گفت: خرید کنجد کارخانجات استان حدود 35 هزار تا 40 هزار تن در سال است که تولید 2700 تن روغن کنجد و 56 هزار و 500 تن فرآورده‌های کنجدی را به همراه دارد.

علیرضا طاقه‌باف با بیان اینکه اردکان و استان یزد قطب تولید محصولات کنجدی در کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 155 واحد تولیدی سنتی و صنعتی در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی در استان یزد در حال فعالیت هستند که از این تعداد 20 واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی و سنتی مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: بیش از 75 درصد واحدهای فعال در تولید فراورده‌های کنجدی در شهرستان اردکان متمرکز هستند و عمده محصولات تولیدی در این مجموعه‌ها شامل حلوا ارده، روغن ارده و روغن کنجد، ارده، کرم ارده، ارده شکلاتی و شیرینی‌های کنجدی و سایر مشتقات کنجد است.

طاقه باف با اشاره به اینکه در حال حاضر تخمین زده می‌شود بیش از 800 نفر به طور مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه این محصول به صورت فصلی تولید می‌شود، در شش ماهه دوم سال، تعداد شاغل در این بخش حتی تا 2000 نفر نیز افزایش می‌یابد و این در حالی است که بیش از 3500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.

به گفته‌ این مسئول، تنوع محصولات، بهبود کیفیت و تنوع در انواع بسته‌بندی محصولات کنجدی از سیاست‌های عمده مدیریت صنایع کشاورزی استان در این صنعت است.

طاقه‌باف خاطرنشان کرد: صنایع بومی در کشور به دلایل زیادی مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرند چرا که دارای مزایایی از جمله کمک به اقتصاد محلی و منطقه‌ای، بومی‌شدن صنایع پایین دست و بالادست و وجود بازارهای مطمئن به دلیل ریشه‌دار بودن این محصولات هستند اما این تولیدات با مخاطراتی نیز مواجه هستند.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد عنوان کرد: این مدیریت با در اولویت قراردادن تولید و بسته بندی روغن کنجد، ارده و حلوا ارده و انواع فرآورده‌های غذایی برپایه کنجد و ارده در برنامه‌ سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در سال جاری، سعی در کمک کردن به این صنعت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار