مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: ایجاد شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بیکاران شهرستان خرمشهر از دغدغه‌های مهم استان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۳۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 16 November 2015

هوشمند صفائی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کارآفرینی اظهار کرد: هفته کارآفرینی که از 24 تا 30 آبان ماه جاری (14 تا 20 نوامبر) در بیشتر کشورها برگزار می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هر ساله تعدادی از موسسات و صاحبان کسب و کار در کشورهای مختلف برنامه‌های متنوعی را در این هفته برگزار می‌کنند.

وی افزود: هفته جهانی کارآفرینی تنها مجموعه‌ای از شبکه‌ها، رقابتِ ایده‌ها و برنامه‌های مربی گری که برای جذب جوانان به کارآفرینی طراحی شده نیست، بلکه تاکیدی است بر اینکه کارآفرینان خلاق زیادی آماده ورود به عرصه جهانی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی و اعتلای فرهنگ کارآفرینی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برنامه‌هایی در هفت محور و در هفت روز در سطح جامعه اجرا می‌کند.

*آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش‌آموزان

صفائی گفت: در روز یکشنبه 24 آبان‌ماه جاری به منظور نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در نوجوانان و ایجاد مهارت در سطح پایه و در بین نوجوانان ضمن هماهنگی با نواحی آموزش و پرورش اهواز مفاهیم اولیه در سطح مقطع اول دوره متوسطه توسط مربیان آموزش دیده ارائه شد.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه 25 آبان‌ماه جاری به لحاظ اهمیت شفاف سازی و معرفی ایده‌ها و روش‌های توفیق و موفقیت کارآفرینان برتر و موفق، موضوع گفتمان و محاوره با افراد یاد شده در دستور کار قرار گرفته تا بدین طریق تجارب و دانش به دست آمده به سایرین انتقال داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: نظر به این که خرمشهر به عنوان شاخص‌ترین شهرستان استان از لحاظ موقعیت، شرایط و وضعیت توسعه دارای اهمیت به سزایی بوده و ضرورت پرداختن به مشکل‌ها و چالش‌های پیش روی مردم قهرمان این شهرستان از اولویت‌های توسعه استانی به شمار می‌رود لذا ایجاد شرایط برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بیکاران این شهرستان از دغدغه‌های مهم استان به شمار می‌رود به همین مناسبت در روز سه‌شنبه 26 آبان ماه جاری برنامه‌ای برای فراهم کردن زمینه و ایجاد ساز و کارهای لازم برای توسعه این شهرستان مد نظر قرار گرفته است.

*نشست تخصصی با صاحب نظران کارآفرینی و اصحاب رسانه و جراید

صفائی اضافه کرد: از آن جایی که مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل(اهداف و برنامه‌های متفاوت و متنوع برنامه ریزی شده مرتبط با ترویج و توسعه کارآفرینی) و نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های زمان بندی شده باید از طریق اصحاب رسانه به اطلاع عموم رسانده شود، بنابراین روز چهارشنبه 27 آبان‌ماه جاری اقدامات و اعلام نتایج و آمار استحصالی، با همکاری رسانه‌های جمعی در نشست با اصحاب رسانه‌ها برای اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: نظر به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش پررنگ زنجیره اقتصاد خرد و فعالیت‌های کسب و کار در مقیاس کوچک، توسعه مشاغل خانگی و ترویج فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی در این حوزه یکی از موفق‌ترین روش‌های ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بدون اتکاء به دولت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در روز پنج شنبه 28 آبان‌ماه جاری ضمن ایجاد پیوند میان کارآفرینان و رشته‌ها و گرایش‌های مشاغل خانگی با توجه به پتانسیل‌های موجود و بومی‌سازی فعالیت‌های قابل انجام (که دارای اهمیت به سزایی بوده) در هفته جهانی کارآفرینی، نسبت به اشاعه و گسترش دامنه فعالیت مشاغل خانگی اقدامات لازم پیش‌بینی شده است.

*اطلاع رسانی به مردم از تریبون نمازهای جمعه

صفائی گفت: با توجه به نقش بسیار مهم و کلیدی کارآفرینی در رشد و توسعه‌ اقتصادی منطقه، اتخاذ سیاست پولی مناسب برای اجرایی کردن آن، تبدیل منابع ارزی به سرمایه‌های مولد برای شکوفایی اقتصاد، انجام اقدامات هوشمندانه در بازارهای جهانی، توجه به ذخایر اقتصادی و پشتوانه‌های ملی، مردمى کردن اقتصاد و به کارگیری نیروهای فعال جامعه در این حوزه، اجرایی شدن سیاست‌هاى اصل 44، توانمندسازی بخش خصوصى با همراهی دولت، کاهش وابستگی به صنعت نفت و به کارگیری درآمد آن برای سرمایه گذاری زیربنایی، توجه به صنایع دانش‌بنیان و ظرفیت‌هاى گوناگون دیگر در کشور، توجه به فرهنگ اقتصادی و کار و تلاش در کشور، بها دادن به سرمایه ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، کاهش وابستگی به محصولات دیگر کشورها و تلاش برای رسیدن به خوداتکایی، اتخاذ سیاست‌های ‌انقباضی در تولید محصولات غیرضروری، کنترل واردات بی‌رویه به کشور و محدود کردن واردات کالاهایی که مشابه ایرانی آن تولید می‌شود، همراهی با مردم و دادن آگاهی به جامعه برای اتخاذ یک الگوی مشخص با توجه به تدابیر اقتصاد مقاومتی و الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌های گذشته، مقرر شد روز جمعه 29 آبان‌ماه جاری ائمه جمعه استان در خصوص اطلاع رسانی و بیان اهداف و برنامه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به گفت‌وگو با مردم در نماز جمعه مساعدت‌های لازم را به عمل آورند.

*کارآفرینی و استقلال مددجویان نهادهای حمایتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: در سی‌ام آبان ماه جاری که روز پایانی هفته کارآفرینی است با کمک دستگاه‌های حمایتی نسبت به ساماندهی و توانمندسازی افراد نیازمند و افراد دهک پایین جامعه، از طریق تعریف کارآفرینی و اجرایی کردن روش‌های نوآور مشاغل جدید و ایجاد اشتغال نوپا به منظور ایجاد استقلال و خودکفایی اقتصادی، اقدامات عملی و برنامه ریزی‌های لازم قابل انجام است.

وی در پایان بیان کرد: برنامه‌هایی که ضمن کاهش بار مالی دولت و خروج از وابستگی افراد به کمک‌های دولتی سبب کاهش بیکاری و افزایش اشتغال این عزیزان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار